Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27295
Author(s): Shi Rui
Advisor: António, Nelson
Date: 2-Jun-2022
Title: The psychological motivation of student cadres to participate in university management: An empirical study
Reference: Shi Rui (2022). The psychological motivation of student cadres to participate in university management: An empirical study [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27295
ISBN: 978-989-781-769-4
Keywords: University student cadres
Psychological motivation
Management performance
Quadros estudantis universitários
Motivação psicológica
Desempenho da gestão
Abstract: University student cadres are the backbone of university students, as well as a major force of Chinese universities in advocating students to achieve self-education, management, and service. However, the problems of bureaucratism, administrativism, aristocratism and over-entertaining have manifested in some student cadres. Psychological motivation can stimulate the spiritual motivation, cultivate correct value orientation, form a positive view of life, and develop good behaviors. Therefore, conducting research on psychological motivation of student cadres is of great significance to enhancing the management of cadres. This research sorts out the situation of student organizations and student cadres of Chinese universities, reviews relevant theories of psychological motivation, clarifies the connotation of psychological motivation and management performance, designs student cadres’ motivation management questionnaires, constructs student cadre motivation management theoretical model and verifies the five dimensions of psychological motivation and the three dimensions of management performance. It analyzes the influence and path of different motivation dimensions on management performance dimensions and puts forward five policy recommendations.
Os quadros (cadres) estudantis universitários constituem, não só, a espinha dorsal dos estudantes universitários, como também, a força principal das universidades chinesas para defender a autoeducação, a gestão e o serviço. Contudo, os problemas associados à burocracia, ao administrativismo e ao excesso de entretinimento estão presentes em alguns quadros estudantis. Em nossa opinião, a motivação psicológica pode, não só, estimular a motivação espiritual,como dar uma orientação correta, formar uma visão de vida positiva e desenvolver bons comportamentos. Por todas estas razões, a pesquisa sobre a motivação psicológica dos quadros estudantis é de grande interesse para a melhoria da sua gestão. Esta pesquisa descreve a situação das organizações estudantis e dos quadros estudantis nas universidades Chinesas, revê as principais teorias sobre motivação psicológica, clarifica a conotação entre a motivação psicológica e o desempenho de gestão, elabora questionários sobre a motivação dos quadros para a gestão, constrói um modelo teórico sobre a motivação dos quadros estudantis para a gestão e verifica as cinco dimensões da motivação psicológica e as três dimensões do desempenho da gestão. Analisamos também a influência e o trajeto das diferentes dimensões da motivação nas dimensões do desempenho da gestão e propomos cinco recomendações.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_shi_rui.pdf2,39 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.