Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27277
Author(s): Gizatulina, Renata
Advisor: Silva, Ana Junça
Almeida, Filomena Maria Nogueira da Silva de
Date: 28-Dec-2022
Title: Course for learning and development managers about learning experience design and product management
Reference: Gizatulina, R. (2022). Course for learning and development managers about learning experience design and product management [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27277
Keywords: Learning and development
Blended learning
Learning experience design
Project-based learning
Aprendizagem e desenvolvimento
Abstract: The consultancy agency executed the project for a corporate university in a group of companies that requested to develop L&D managers and e-learning specialists' new skills: learning experience design, product management, and communication. The goal was to conduct and implement a program for learning and development managers and e-learning managers within the company and support transformation towards learner-centricity, a data-driven approach, and increasing the effectiveness of blended learning programs and their time to market. During project implementation, preliminary study, program design, and implementation took place. The course was conducted in a project-based approach, including mentoring intervention, and covered all important topics for modern L&D managers. As a result, 83% of participants achieved learning outcomes of the program, developed new competencies, implemented new training programs within the company, received a process map and instruments for learning program design and implementation, and solve their individual requests. Also, there was a positive evaluation of the program by participants and clients, which was measured using the final questionnaire.
A consultora executou o projeto para uma universidade corporativa em um grupo de empresas que solicitou desenvolver novas competências dos seus gestores de T&D e especialistas em elearning, nomeadamente em: design de experiência de aprendizagem, gestão de produtos e comunicação. O objetivo foi conduzir e implementar um programa para gestores de aprendizagem e desenvolvimento e gestores de e-learning dentro da empresa e apoiar a transformação para o foco no formando, uma abordagem orientada para dados e focada no aumento da eficácia dos programas de aprendizagem mista e o seu tempo de lançamento no mercado. Durante a implementação do projeto, ocorreu o estudo preliminar, o desenho do programa e a sua implementação. O curso foi conduzido através de uma abordagem baseada em projetos, incluindo o uso de mentoria, e cobriu todos os tópicos importantes para gestores de T&D modernos. Como resultado, 83% dos participantes alcançaram os resultados de aprendizagem do programa, desenvolveram novas competências, implementaram novos programas de treino dentro da empresa, receberam um mapa de processos e instrumentos para o desenho e implementação do programa de aprendizagem e resolveram as suas solicitações individuais. Além disso, houve uma avaliação positiva do programa por parte dos participantes e clientes, que foi medida por meio do questionário final.
Department: Departamento de Recursos Humanos e Comportamento Organizacional
Degree: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_renata_gizatulina.pdf448,91 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.