Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27254
Author(s): Toste, Maria Rosa Medeiros
Advisor: Ferreira, Mónica Montes Mendes Rocha
Date: 22-Dec-2022
Title: Plano de marketing digital para as redes sociais: Cross And Run
Reference: Toste, M. R. M. (2022). Plano de marketing digital para as redes sociais: Cross And Run [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27254
Keywords: Plano de marketing digital
Media sociais -- Social media
Brand awarness
Brand engagement
e-WOM
Digital marketing plan
Abstract: A presente tese de mestrado consiste num projeto em empresa cujo principal objetivo é desenvolver um Plano de Marketing Digital para as Redes Sociais da Cross And Run, empresa de retalho de artigos desportivos. Mais concretamente, este plano tem como finalidade aumentar o brand awarness, o brand engagement e o e-WOM nas redes socias da marca. Foram realizadas análises internas, externas e concorrenciais que, complementadas com a revisão de literatura, permitiram enquadrar os principais conceitos teóricos como base deste projeto e ficar a conhecer toda a dinâmica envolvente. Além disso, os estudos qualitativos e quantitativos conduzidos permitiram delinear estratégias de marketing realistas e adequadas aos objetivos estipulados. Assim, através de um Plano de Marketing Digital bem estruturado, foi possível concluir que existe a possibilidade de aumentar o brand awareness, o brand engagement e o e-WOM nas redes socias da marca Cross And Run. As medidas que daí resultaram traduziram-se em ações que permitirão impulsionar os pontos fortes, usufruir das oportunidades e minimizar os impactos dos pontos fracos, criando assim vantagens competitivas diferenciadoras nas redes sociais da marca.
This master's thesis consists of a project whose main objective is to develop a Social Media Marketing Plan for Cross And Run, a sports retail company. More specifically, this plan aims to increase brand awareness, brand engagement and e-WOM in the brand's social networks. Internal, external and competitive analyzes were carried out which, complemented with the literature review, allowed to frame the main theoretical concepts as the basis of this project and to get to know all the surrounding dynamics. Furthermore, the qualitative and quantitative studies have made it possible to delineate realistic and adequate marketing strategies which correspond to the previously stipulated objectives. Thus, through a well-structured Digital Marketing Plan, we can conclude that there is a possibility of increasing brand awareness, brand engagement and e-WOM in Cross And Run social media. The resulting measures have been translated into actions that will allow to boost strengths, take advantage of opportunities and minimize the impacts of weaknesses, thus creating differentiating competitive advantages in social media.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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