Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27203
Author(s): Tan Yuting
Advisor: Shaozhuang Ma
Date: 29-Nov-2022
Title: Cross-cultural adaptation of Chinese international students in Europe
Reference: Yuting, T. (2022). Cross-cultural adaptation of Chinese international students in Europe [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27203
Keywords: Chinese students studying in Europe
Cross-cultural adaptation
Social and cultural adaptation
Psychological adaptation
Estudantes chineses que estudam na Europa
Adaptação transcultural
Adaptação social e cultural
Adaptação psicológica
Abstract: Chinese students have increasingly chosen European countries as destinations for oversea education. Cross-cultural adaptation is a great challenge for Chinese international students in their oversea education endeavors in Europe. The study aims to understand cross-cultural adaptation challenge of Chinese students studying in Europe, and analyzes the main factors affecting their cross-cultural adaptation. Specifically, this study investigated the cross-cultural adaptation of Chinese international students in Europe on three dimensions of daily life, academic and communication. This study was conducted by semi-structured interviews of 20 Chinese students with studying experience in Europe. The study found the following results. Most respondents in this study have a high degree of cross-cultural adaptation. The respondents have higher socio-cultural adaptation than psychological adaptation in daily life and academics, but lower social-cultural adaptation than psychological adaptation in communication. Among the influencing factors, the purpose and expectation of coming to Europe have a significant impact on the cross-cultural adaptation of international students; economic factors are an important variable affecting cross-cultural adaptation of international students.
Os estudantes chineses escolhem cada vez mais os países europeus como destino para os seus estudos no estrangeiro. A adaptação intercultural é um grande desafio para os estudantes chineses internacionais que estudam na Europa. Esta pesquisa teve como objetivo compreender os desafios da adaptação intercultural de estudantes chineses na Europa e analisar os principais fatores que influenciam a adaptação intercultural. Especificamente, a pesquisa analisou a adaptação intercultural de estudantes chineses na Europa, nas dimensões da vida cotidiana, acadêmica e comunicacional. Foram realizadas entrevistas semiestruturadas com 20 estudantes chineses com experiência de estudo na Europa. O estudo encontrou os seguintes resultados. Neste estudo, a maioria dos entrevistados apresentou um alto grau de adaptação transcultural. A adaptação psicológica na vida cotidiana e na academia fica atrás dos efeitos da adaptação sociocultural, interação social e adaptação psicológica e sociocultural. O estudo encontrou os seguintes resultados. Neste estudo, a maioria dos entrevistados apresentou alto grau de adaptação transcultural. A adaptação sociocultural dos entrevistados foi superior à adaptação psicológica na vida cotidiana e acadêmica, enquanto a adaptação sociocultural foi inferior à adaptação psicológica na comunicação. Entre os fatores de influência, o propósito e as expectativas de vir para a china tiveram um impacto significativo na adaptação intercultural dos estudantes estrangeiros; Fatores econômicos são importantes variáveis que influenciam a adaptação transcultural de estudantes estrangeiros.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_tan_yuting.pdf789,29 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.