Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27004
Author(s): Mendes, Leonor Vitória da Costa
Advisor: Esteves, Pedro
Date: 18-Nov-2022
Title: The art of grocery shopping: A consumption and shopping behaviours' study in the era of Covid-19
Reference: Mendes, L. V. da C. (2022). The art of grocery shopping: A consumption and shopping behaviours' study in the era of Covid-19 [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27004
Keywords: Comportamento do consumidor -- Consumer behavior
Fast Moving Consumer Goods (FMCG)
COVID-19
Abstract: Fast Moving Consumer Goods (FMCG) are products that are a part of everyday lives of all human beings. Because these products are bought and used regularly and, on a loop, they are indeed a matter of several studies. This is one of them. This dissertation explores the shopping, consumption, and post purchase behaviours of individuals regarding culinary broths. More than that, this study was conducted during the covid-19 era in order to determine a change of habits. Resorting to an In Situ methodology, the data was collected. This approach represents a transparent and closer to reality way of gathering individuals’ opinions on a specific topic when compared to in-depth interviews. The results provide valuable insights for FMCG retailers when selling their products in a world that still coexists with covid-19.
Fast Moving Consumer Goods (FMCG) são produtos que fazem parte da vida quotidiana de todos os seres humanos. Uma vez que, estes produtos são comprados e utilizados regularmente e, em loop, são de facto um tópico de vários estudos. Este é um deles. Esta dissertação explora os comportamentos de compra, consumo e pós-compra dos indivíduos relativamente aos caldos culinários. Mais do que isso, este estudo foi realizado durante a era covid-19 com o objetivo de estudar uma possível mudança nos hábitos dos consumidores. Os dados foram recolhidos recorrendo a uma metodologia In Situ. Quando comparada com as entrevistas tradicionais, esta abordagem representa uma forma mais transparente e próxima da realidade de recolher as opiniões dos indivíduos sobre um tema específico. Os resultados obtidos proporcionam conhecimentos importantes aos retalhistas de FMCG, especialmente porque ainda têm que comercializar os seus produtos num mundo em que existe covid-19.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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