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http://hdl.handle.net/10071/26594
Author(s): | Ziru Hong |
Advisor: | Santos, Maria Conceição Trindade, Graça |
Date: | 24-Nov-2022 |
Title: | The influence of online celebrity live streaming e-commerce on consumers’ purchase intention |
Reference: | Hong, Z. (2022). The influence of online celebrity live streaming e-commerce on consumers’ purchase intention [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26594 |
Keywords: | Live streaming e-commerce Internet celebrity Consumer purchase intention SOR model E-commerce de streaming ao vivo Celebridade na internet Intenção de compra do consumidor Modelo SOR |
Abstract: | Live streaming e-commerce has exploded in China as a result of the videoization of social
networks,becoming an increasingly important marketing tool, where the streamers are
frequently Internet celebrities. Previous research has looked at the aspects that influence
customers' purchase intentions in live streaming e-commerce. In this study, variables are
summarized by combining live streaming features and the celebrity effect of Internet celebrities,
and hypotheses are suggested using the SOR model. The goal is to investigate what factors
influence consumers' purchase intentions when they watch Internet celebrities in live streaming
e-commerce.
This study distributed surveys, collected 305 valid questionnaires, and then utilized the
tools SPSS.26 and SmartPLS 4.0 to estimate the model. The results demonstrate that the
Internet celebrity's interactions, promotion discount, and attractiveness have a significant
impact on customers’ purchase intention, with Social Presence and Emotions acting as
mediator in the internet celebrity live streaming e-commerce.
Finally, towards the end of the work, the theoretical contribution, practical implications,
limitations, and future research suggestions are summarized. This study examines the
influencing elements of live streaming e-commerce on customers' buy intentions from the
standpoint of online celebrity mixed with live streaming, however it does not examine the
moderating influence of different commodity categories. Com a visualização de videos colocados nas redes sociais por celebridades, o e-commerce de streaming ao vivo explodiu na China, tornando-se um canal de marketing cada vez mais importante., e os streamers são frequentemente celebridades da internet. Pesquisas anteriores analisaram os aspectos que influenciam as intenções de compra dos clientes no comércio eletrônico de transmissão ao vivo. O objetivo desta disseratção é investigar que factores influenciam a intenção de compra dos consumidores quando assistem aos videos das celebridades na internet. Neste estudo, as variáveis são resumidas combinando recursos de transmissão ao vivo e o efeito celebridade de celebridades da Internet, e hipóteses são sugeridas usando o modelo SOR. Foram considerados 305 questionários válidos, e então usa as ferramentas SPSS.26 e SmartPLS 4.0 para estimar o modelo. Os resultados demonstram que as interações da celebridade da internet, o desconto promocional e a atratividade têm um impacto significativo na intenção de compra dos clientes, com Presença Social e Emoções atuando como mediador no e-commerce de celebridades da internet ao vivo. Por fim, ao final do trabalho, são sumarizadas a contribuição teórica, implicações práticas, limitações e sugestões de pesquisas futuras. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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