Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/26501
Author(s): Pasquale, Apolline
Advisor: Teixeira, Nuno Alexandre
Date: 6-Oct-2022
Title: Innovative business plan: Equiworld
Reference: Pasquale, A. (2022). Innovative business plan: Equiworld [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26501
Keywords: Marketing
Plano de negócio -- Business plan
Platform
Comércio eletrónico -- E-commerce
E-learning
Empreendedorismo -- Entrepreneurship
Plataforma
Abstract: This business plan project was developed under the author’s objective of offering equestrians an innovative, complete and compelling platform to enhance their practice of horse riding in every aspect of this sport. This project truly is an innovation as, despite an unprecedented growth of online platforms and eLearning since the Covid-19 pandemic, no complete online platform dedicated to Equestrian exists, leaving a gap in the market. Currently, there are only a limited number of platforms aiming to enhance horse riding practice, all with a restricted scope of action: the practice, the theory, or the commerce but never everything at once. Although, the market of horse-riding is worth interest as it is the third French sports federation, and the first sports federation for women. The author identified three key areas where the platform could be used: learning, social interactions, and e-commerce. The success of Equiworld relies on the extensive comprehension of the market, the consumers, and the concepts and stakes of such a project. To ensure that point, the author reviewed academic literature, studied the horse-riding market in France, did some in-depth customer research and a rich benchmark. This resulted in developing a full strategy for Equiworld which is expected to be very successful. Ultimately, this project is part of the MSc in Marketing and aims to serve as a guide to the implementation of this company.
Este projecto de plano de negócios foi desenvolvido com o objectivo do autor de oferecer aos equestres uma plataforma inovadora, completa e convincente para melhorar a sua prática de equitação em todos os aspectos deste desporto. Este projecto é verdadeiramente uma inovação pois, apesar de um crescimento sem precedentes das plataformas online e eLearning desde a pandemia de Covid-19, não existe nenhuma plataforma online completa dedicada à equitação, deixando uma lacuna no mercado. Actualmente existe apenas um número limitado de plataformas com o objectivo de melhorar a prática equestre, todas com um âmbito de acção restrito: a prática, a teoria, ou o comércio, mas nunca tudo de uma só vez. Embora o mercado da equitação seja digno de interesse, uma vez que é a terceira federação desportiva francesa, e a primeira federação desportiva para mulheres. O autor identificou três áreas-chave onde a plataforma poderia ser utilizada: aprendizagem, interacções sociais, e comércio electrónico. O sucesso do Equiworld assenta na compreensão extensiva do mercado, dos consumidores, dos conceitos e das apostas de um tal projecto. Para garantir este ponto, o autor reviu a literatura académica, estudou o mercado de equitação em França, fez uma pesquisa aprofundada dos clientes e uma rica referência. Isto resultou no desenvolvimento de uma estratégia completa para o Equiworld, que se espera seja muito bem sucedida. Em última análise, este projecto faz parte do MSc em Marketing e pretende servir de guia para a implementação desta empresa.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_apolline_pasquale.pdf8,33 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.