Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/26414
Author(s): Zeng Tian
Advisor: Rodrigues, Helena Maria Correia Neves Cordeiro
Date: 11-Oct-2022
Title: The impact of COVID-19 on medical tourists: A content analysis
Reference: Tian, Z. (2022). The impact of COVID-19 on medical tourists: A content analysis [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26414
Keywords: COVID-19
Medical tourism
User generated content
Dental treatments
Turismo médico
Conteúdo gerado pelo utilizador
Tratamentos dentários
Abstract: COVID-19 is considered to be the most influential pandemic, which has caused panic all over the world. As a result of epidemic prevention and control measures, the state of life and the development of the industry have changed dramatically. During the pandemic, the medical tourism industry was greatly affected. As a result, there is a lack of research related to the behavior of medical travelers during the pandemic. This study aims to gain insight into the consumers who still choose medical tourism from the beginning of the pandemic outbreak and to examine the differences by age. In this study, the participants are 70 medical tourists from March 2020 to the present, and to ensure the accuracy of the study, the direction of the study was focused on dental treatment. Medical tourists' reviews are collected on the Treatment abroad website and then analyzed for participants and text content using Leximancer. The results of the research indicated a slight change in the percentage of medical tourists by age group, with an increase in the percentage of middle-aged and older individuals. Meanwhile, due to the special period of COVID-19, medical tourists are more concerned about the details and quality of services. And compared to younger medical travelers, middle-aged and older people are more concerned about the level of medical technology. Moreover, in the post-COVID-19 period, medical tourism industry personnel must understand the characteristics and trends of potential consumers and develop appropriate strategies to deal with the new situation.
A COVID-19 é considerada a maior pandemia de sempre que tem causado pânico em todo o mundo. Como resultado das medidas de prevenção e controlo da pandemia, a vida das pessoas e o desenvolvimento da indústria mudaram drasticamente. Durante a pandemia, a indústria do turismo médico foi grandemente afetada. Consequentemente, há uma escassez de investigação relacionada com o comportamento dos turistas médicos durante a pandemia. Este estudo tem como objetivo obter a perspetiva dos turistas desde o início do surto pandémico bem como analisar a perspetiva de diferentes faixas etárias. Este estudo inclui 70 turistas médicos que viajaram para tratamento desde março de 2020 até ao presente, e para assegurar a fiabilidade deste estudo foi escolhido unicamente o tratamento dentário. As análises dos turistas médicos foram recolhidas no sítio web Tratamento no estrangeiro e depois analisadas para os participantes e o conteúdo do texto utilizando o Leximancer. Os resultados da investigação indicaram uma ligeira alteração na percentagem de turistas médicos por faixa etária, com um aumento na percentagem de indivíduos de meia-idade e mais velhos. Entretanto, devido ao período especial da COVID-19, os turistas médicos estão mais preocupados com os detalhes e a qualidade dos serviços. E, em comparação com os turistas mais jovens, as pessoas de meia-idade e mais velhas estão mais preocupadas com o nível da tecnologia médica. Além disso, no período pós-COVID-19, os indivíduos que trabalham nesta indústria devem compreender as características e tendências dos potenciais consumidores e desenvolver estratégias apropriadas para lidar com uma nova realidade.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_zeng_tian.pdf840,85 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.