Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/26220
Author(s): Teixeira, Ricardo Jorge Santos
Advisor: Pereira, Leandro Ferreira
Date: 20-Jun-2022
Title: Competitividade empresarial Portuguesa
Reference: Teixeira, R. J. S. (2022). Competitividade empresarial Portuguesa [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26220
Keywords: Competitividade empresarial
Competitividade económica
Competitividade portuguesa
Business competitiveness
Economic competitiveness
Portuguese competitiveness
Abstract: O estudo da competitividade empresarial portuguesa surge com a necessidade de combater a carência de informação científica e de estudos que abordem a temática da competitividade em Portugal, que por sua vez, tragam mais-valias a par de eventuais recomendações destinadas a melhorar a competitividade de Portugal e das suas empresas. Assim sendo, a metodologia visa responder às questões de investigação, através da utilização de um conjunto de sessenta e sete entrevistas já efetuadas, a empresários, altas figuras públicas e pessoas de renome a nível nacional, deste modo a análise qualitativa dos dados secundários, permitiu retirar diversas indicações e ilações no sentido de responder às questões em estudo. Posto isto, foram alcançadas algumas descobertas cruciais. Nesta perspetiva, o futuro competitivo de Portugal depende de todos os portugueses e estrangeiros que apostam em Portugal, na medida em que são estes que têm a audácia de arriscar e investir na criação e construção das demais empresas capazes de elevar a competitividade empresarial portuguesa.
The study of Portuguese business competitiveness arises from the need to combat the lack of scientific information and studies that address the issue of competitiveness in Portugal, which bring added value along with possible recommendations aimed at improving competitiveness of Portugal and its companies. Therefore, the methodology aims to answer the research questions, using a set of sixty-seven interviews already carried out, with entrepreneurs, high public figures, and people of national renown, in this way the qualitative analysis of the secondary data, allowed to extract several indications and conclusions to answer the questions under study. That said, some crucial discoveries have been made. In this perspective, Portugal's competitive future depends on all portuguese and foreigners who bet on Portugal, insofar as they are the ones who have the audacity to take risks and invest in the creation and construction of other companies capable of raising portuguese business competitiveness.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ricardo_santos_teixeira.pdf3,42 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.