Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/26015
Author(s): | Veiga, Carlota Moura |
Date: | 2022 |
Title: | International student mobility: Interview with Christof Van Mol |
Collection title and number: | OEm Working Papers 30 |
Reference: | Veiga, C. M. (2022). International student mobility: Interview with Christof Van Mol (OEm Conversations With No. 30). Observatório da Emigração, CIES-IUL, ISCTE-IUL. http://hdl.handle.net/10071/26015 |
ISSN: | 2183-718X (online) |
Keywords: | Mobilidade de estudantes Mobilidade migratória internacional Fluxos de mobilidade intraeuropeia COST Action Investigação com métodos mistos |
Abstract: | Christof Van Mol é professor no Departamento de Sociologia da Universidade de Tilburg, onde ensina várias disciplinas, incluindo Perspetivas Teóricas sobre Migração Internacional, e integra, desde 2019, o Centro para a Internacionalização do Ensino Superior (Universidade Católica de Milão). Preside a COST Action “European Network on International Student Mobility: Connecting Research and Practice (ENIS)” (2021-2025), e coordena o Comité Permanente da IMISCOE sobre Educação e Desigualdade Social. Os seus interesses científicos centram-se principalmente nos processos, padrões e resultados das migrações internacionais, com um enfoque específico nos fluxos de mobilidade intraeuropeia, e em formas inovadoras de investigação de métodos mistos e metodologia de inquérito online. Em 2022 publicou três artigos centrados na temática da mobilidade estudantil: “An experimental study on the impact of contact design on web survey participation”, “Exploring explanations for the gender gap in study abroad: A case study of the Netherlands”,e “Intra-European student mobility and the different meanings of ‘Europe’”. |
Peerreviewed: | no |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | OEM-CIES - OP - Outras publicações |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
other_hdl26015.pdf | 606,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.