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dc.contributor.advisorAntónio, Nelson-
dc.contributor.advisorRuoyu Lu-
dc.contributor.authorZhang Baihe-
dc.date.accessioned2022-07-29T14:16:29Z-
dc.date.available2022-07-29T14:16:29Z-
dc.date.issued2022-05-16-
dc.date.submitted2021-06-
dc.identifier.citationZhang Baihe (2021). Industrial maintenance service quality evaluation and improvement strategies: A case study of a corporation [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/25957por
dc.identifier.isbn978-989-781-701-4por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/25957-
dc.description.abstractImproving industrial maintenance service quality is not only essential for service providers to acquire and retain customers, but also plays a critical role in the shift from “Made in China” to “Intelligent Manufacturing in China”. The study focuses on the case of Company A to explore how to boost industrial maintenance service quality. Firstly, factor analysis is used to construct an industrial maintenance service quality scale, which is adopted to evaluate the service quality through analytic hierarchy process. Secondly, taking repurchase intention and recommendation intention as the measurement dimensions of customer behavioural intentions, structural equation model is used to explore the effect of industrial maintenance service quality on customer behavioural intentions. Last but not the least, the study explores the key factors that affect the quality of industrial maintenance service, and offers suggestions on how to improve industrial maintenance service quality. The study develops the industrial maintenance service quality scale with four dimensions, namely service professionalism, service reliability, service customization, and service digitization, all of which have direct, significant and positive effects on repurchase intention and recommendation intention. It is also found that industrial maintenance service quality can be improved through successful customer relationship maintenance, brand-building management, and information technology upgrading. Such improvement will contribute to the development of industrial maintenance service providers and promote their transformation and upgrading.por
dc.description.abstractA melhoria da qualidade do serviço de manutenção industrial é não só importante para as empresas fornecedoras destes serviços como também desempenha um papel crítico na mudança da política “Produzido na China” para a política “Manufatura Inteligente na China”. Esta tese tem como objeto de estudo a empresa A e analisa o modo de impulsionar a qualidade de serviço de manutenção. Primeiramente, a análise fatorial é utilizada para construir uma escala de qualidade de serviço de manutenção industrial, que será adoptada para avaliar a qualidade do serviço segundo o processo analítico hierárquico. Seguidamente, tomando a intenção de recompra e intenção de recomendação como dimensões de medida das intenções comportamentais dos clientes, utilizamos o modelo de equações estruturais para estudar o efeito da qualidade do serviço de manutenção industrial nas intenções comportamentais dos clientes. Por último, mas não menos importante, este estudo explora os fatores chave que afetam a qualidade do serviço de manutenção industrial e propõe sugestões para melhoria da qualidade do serviço de manutenção industrial. Esta tese desenvolve a escala de qualidade de serviço de manutenção industrial com quatro dimensões, nomeadamente profissionalismo do serviço, confiabilidade do serviço, serviço personalizado e digitalização do serviço, todas estas dimensões têm efeitos positivos diretos e significantes nas intenções de recompra e recomendação. Esta tese concluiu também que a qualidade do serviço de manutenção industrial pode ser melhorada através da manutenção de relacionamento com o cliente, a gestão de construção da marca e atualização da tecnologia de informação. Estas melhorias irão contribuir para o desenvolvimento das empresas de serviços de manutenção industrial e promoverão a sua transformação e atualização.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectIndustrial maintenance servicepor
dc.subjectService qualitypor
dc.subjectCustomer behavioural intentionpor
dc.subjectServiço de manutenção industrialpor
dc.subjectQualidade de serviçopor
dc.subjectIntenção comportamental do clientepor
dc.titleIndustrial maintenance service quality evaluation and improvement strategies: A case study of a corporationpor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101599544por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicadapor
dc.subject.jelC93por
dc.subject.jelL86por
dc.subject.jel1C Mathematical and quantitative methodspor
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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