Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/25277
Autoria: Loureiro, S.
Costa, I.
Panchapakesan, P.
Editor: Christos Sarmaniotis, Gillian Wright
Data: 2016
Título próprio: It is all about exhibitionism!: The fashion passionate desire of e-buyers
Título do evento: 4th International Conference on Contemporary Marketing Issues
ISBN: 978-960-287-153-9
Palavras-chave: Social influence
Exhibitionist
Passionate desire
Word-of-mouth
Fashion
Resumo: The aim of this study is to explore the effect of social context on passion for fashion and the exhibitionist tendency. The study was conducted in two phases, the first one being exploratory (n=109), followed by a quantitative phase (n=425). The findings reveal that the social influence is very important in enhancing the desire to use fashion products. Further, the exhibitionist tendency acts as a mediator between passionate desire for fashion products and word-of-mouth.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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