Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/25257
Author(s): Luz, Catarina de Alcântara
Advisor: Martins, Luís
Date: 7-Apr-2022
Title: Business plan: Launch of a kiwi company
Reference: Luz, C. de A. (2022). Business plan: Launch of a kiwi company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/25257
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Kiwi
Agricultura biológica -- Organic farming
Portuguese farming
Agricultura em Portugal
Abstract: The main goal of this project is to develop a business plan of an Organic Kiwi farming company, located in Castanheira de Pera, Portugal. The Kiwi industry is a growing industry worldwide, that grows every year. Portugal has shown to have specific areas where Kiwi trees adapt easily and produce kiwis without high investment and care. To evaluate if this would be an interesting business, a literature review was made, to evaluate not only the agricultural businesses in general but also how Kiwi is consumed and produced in Portugal and around the world. A questionnaire was also made, to evaluate how fruit is perceived in Portuguese households, and how Kiwis fit in the daily eating habits. Despite most of the interviewed sample has said that eats fruit daily, Kiwi is none of the inquiries favourite fruit. A marketing plan was designed to better develop the brand and create an impact in Portugal with the Portuguese Organic Kiwi. In 9 years, a production of 170 tons of kiwi is predicted to be produced, and with presence in the main Portuguese retailers. It is a financially viable business, and the profitability index is 1,15.
O principal objectivo deste projecto era desenvolver um Plano de Negócio para um projecto de Agricultura Orgânica de Kiwis, em Castanheira de Pera, Portugal. A indústria do Kiwi é uma indústria em crescimento mundialmente, que tem crescido anualmente. Portugal tem zonas de produção de Kiwi onde as suas árvores têm grandes produções sem grande investimento e cuidados especiais. Para avaliar o interesse deste projecto, uma revisão literária foi realizada, para perceber o estado da agricultura em Portugal, mas também para perceber como o Kiwi é consumido e produzido em Portugal e no resto do Mundo. Foi feito um questionário, para apurar o consumo de fruta nos lares portugueses, e como o Kiwi entra nesses hábitos. Apesar da esmagadora maioria consumir fruta diariamente, o Kiwi não foi seleccionado como a fruta preferida de nenhum dos inquiridos. Foi também elaborado um plano de marketing, de modo a desenvolver a marca e criar impacto em Portugal com o Kiwi Orgânico Português. Em 9 anos, está previsto que a produção chegue às 170 toneladas de Kiwi, e que a marca esteja presente nos principais retalhistas. O projecto mostrou ser financeiramente viável, apresentando um Índice de Rentabilidade de 1,15.
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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