Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/2500
acessibilidade
Title: A escola face à violência: nos bastidores da organização escolar
Authors: Caeiro, Tiago
Orientador: Resende, José Manuel Vieira Soares de
Keywords: educação
desigualdades sociais
violência na escola
education
social inequalities
school violence
Issue Date: 17-Mar-2011
Citation: CAEIRO, Tiago - A escola face à violência: nos bastidores da organização escolar [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2009. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/2500>.
Abstract: A presente investigação tem como objectivo abordar a temática da violência escolar, procurando enquadrar esta questão tendo em conta os actuais debates da Sociologia da Educação. Sendo um tema de acentuada visibilidade pública, com consequências no debate político sobre as políticas educativas, este trabalho incidirá numa reflexão baseada num estudo de caso: as estratégias assumidas por uma escola face a comportamentos disruptivos. Esta pesquisa foi realizada numa escola básica do 2º e 3º ciclo situada na periferia de Lisboa e procurou analisar uma escola do ponto de vista da organização e gestão escolar e os seus efeitos na conflitualidade no espaço escola, no quotidiano da vida escolar, no clima de sala de aula e nas formas de regulação dos alunos.
The main goal of the present research is an approach to the school violence issue taking into account the current debates on Sociology of Education. As a matter of strong public visibility, with consequences in the political debate on educational policies, this papper will focus on a reflexion based on a case study: the strategies undertaken by a school when facing disruptive behavior. This research was conducted at a basic school (from 5th to 9th grade) on the outskirts of Lisbon and tried to analyse the educational institution from school organization and management point of view, and its effects on conflict within school area, in everyday school life, in the classroom climate (ou enviroment) and in ways to regulate students (ou forms of regulation).
URI: http://hdl.handle.net/10071/2500
Designation: Mestrado em Educação e Sociedade
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_Os Bastidores da Organização Escolar.pdf303.61 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.