Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24935
Author(s): Nunes, Bruno Alexandre Nóbrega
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 24-Jan-2022
Title: Business plan: innovative platform to create digital memorials
Reference: Nunes, B. A. N. (2021). Business plan: innovative platform to create digital memorials [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24935
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Innovation
Digital afterlife
Web and mobile application
Memory preservation
Inovação
Depois da morte
Aplicação móvel e web
Preservação de memória
Abstract: The innovative proposal presented in this business plan consists of a web and mobile application that enables the creation of a digital memorial of a person’s life. It will allow everyone to remember and preserve memories of a loved one or friend by gathering key and joyful memories such as photos, videos and audios, building a family tree, documenting a person's life story in an online space, and sharing it with family and friends. Thus, it will enable anyone to eternalize their existence in a private, safe, accessible online space from anywhere in the world and far from the noise of invasive advertising, such as in traditional social media nowadays. The underlying subject is extremely relevant as each year 110,000 people die, on average, in Portugal and recent research developed by University of Oxford researchers suggests that, between 2050 and 2070, the number of Facebook active users will be exceeded by the number of accounts of deceased users, amounting to approximately 4.9 billion before the year 2100. The target market will be people from 18 to 59 years old, social media user, direct relatives of deceased persons and the typical visitor of a cemetery. Furthermore, the main revenue stream will be based on a freemium model and its main costs will be marketing and human resources, particularly for the software development area. Its prototype is projected to take 6 months to be developed and will be the next step to follow.
A proposta inovadora apresentada neste plano de negócios consiste numa aplicação móvel e web que possibilita a criação de um memorial digital da vida de uma pessoa, falecida ou viva. Permitirá a preservação da memória e identidade de um ente querido ou amigo, compilando memórias de sua vida, como fotos, vídeos e áudios, construindo uma árvore genealógica e documentando a história de vida da pessoa num espaço online e compartilhando com a família e amigos. Assim, dará a possibilidade a qualquer pessoa de eternizar a sua existência num espaço online privado, seguro, acessível em qualquer parte do mundo e longe do ruído da publicidade, como é o caso das redes sociais atuais. O tema subjacente é extremamente relevante uma vez que, todos os anos morrem, em média, 110.000 pessoas em Portugal e uma investigação recente desenvolvida por investigadores da Universidade de Oxford sugere que, entre 2050 e 2070, o número de utilizadores ativos do Facebook será ultrapassado pelo número de contas de utilizadores falecidos, totalizando aproximadamente 4,9 mil milhões antes do ano 2100. O público-alvo serão pessoas das faixas etárias entre os 18 a 59 anos, utilizadores de redes sociais, familiares diretos de falecidos e o típico visitante de cemitério. Adicionalmente, a principal fonte de receita será baseada num modelo freemium e as principais rubricas de custos e fatores críticos de sucesso serão o marketing e recursos humanos, especialmente para o desenvolvimento de software. O protótipo funcional está previsto estar concluído ao fim de 6 meses e será o próximo passo.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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