Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24804
Author(s): Vicente, Catarina Bento
Advisor: Pedro, Nuno Alexandre Guerreiro
Date: 3-Jan-2022
Title: Business plan for a metallurgical and metalworking company
Reference: Vicente, C. B. (2021). Business plan for a metallurgical and metalworking company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24804
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Strategic proposal
Metallurgical and metalworking sector
Proposta estratégica
Indústria metalúrgica
Indústria metalomecânica
Abstract: This thesis describes a strategic plan for a company that already exists in the market. The company mentioned operates in the metallurgical and metalworking sector. The development of the strategic plan aims to define the strategy that the company must implement in the coming years to achieve what is intended in the market. For a better understanding of the environment, several techniques were used to analyze the external and internal environment. Some of the techniques applied are PESTAL analysis, Porter´s Five Forces and SWOT analysis. After completing the analysis of the environment, the strategic plan, business plan and marketing plan that the company should follow was outlined. The company's strategic plan includes not only the company's mission, vision and values, but also the strategy to be implemented, the intended positioning, the company's target and the actions to achieve the set goals. Finally, a financial analysis of the proposed strategic plan is presented to understand its feasibility. This analysis presents financial evaluation indicators such as NPV, TIR, Profitability Index, and Payback Period.
A presente tese descreve um plano estratégico para uma empresa já existente no mercado. A empresa mencionada opera no setor metalúrgico e metalomecânico. O desenvolvimento do plano estratégico tem como objetivo definir a estratégia que a empresa dever implementar nos próximos anos para atingir o pretendido no mercado. Para melhor compreensão do meio envolvente, procedeu-se a várias técnicas de análise da envolvente externa e interna. Algumas das técnicas aplicadas são a análise PESTAL, 5 forças de Porter e a análise SWOT. Após completa a análise do meio envolvente foi então delineado o plano estratégico, plano de negócios e plano de marketing que a empresa deverá seguir. No plano estratégico da empresa está incluído não só a missão, visão e valores da empresa, mas também a estratégia a ser implementada, o posicionamento pretendido, o target da empresa e as ações para se poder atingir os objetivos delineados. Por fim, é apresentada uma análise financeira do plano estratégico proposto para entender a viabilidade do mesmo. Nesta análise são apresentados indicadores de avaliação financeira como o VAL, o TIR, o Índice de Rentabilidade e o Período de Retorno de Investimento.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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