Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24774
Author(s): Abascal Gamarra, Guillermo
Advisor: Dias, Álvaro
Date: 27-Dec-2021
Title: Analyzing customer brand based equity in a lifestyle entrepreneurship context
Reference: Abascal Gamarra, G. (2021). Analyzing customer brand based equity in a lifestyle entrepreneurship context [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24774
Keywords: Business customer relationship
Consumer research
Marketing
Consumer sentiment
Entrepreneurship
Relacionamento com o cliente empresarial
Pesquisa do consumidor
Opinião do consumidor
Empreendedorismo -- Business
Abstract: Customer Brand Based Equity has been the subject of study in recent years as a marketing strategy due to the influence it has to generate value to a specific brand or service and at the same time keep it at a high level of acceptance by consumers. For this it is necessary to develop the concepts of co-creation, lifestyle perception, environmental responsibility, Link to place and social responsibility, which are directly related to the dimensions that make up brand equity (brand awareness, brand loyalty, perceived quality and brand association). In this study a literature review of the different concepts mentioned above was made, establishing hypotheses that relate them directly to the Customer Brand Based Equity , these were then measured through interviews with open questions using a likert scale of five items in a sample of fifty male and female people in an age range between 20 and 50 years old taking as reference for the questions a questionnaire with variables and measure items obtaining as results that the application of the Customer Brand Based Equity will improve considerably and maintain the value of the brand.
O Customer Brand Based Equity tem sido objeto de estudo nos últimos anos como estratégia de marketing devido à influência que tem para gerar valor para uma marca ou serviço específico e ao mesmo tempo mantê-lo em um alto nível de aceitação pelos consumidores. Para isso é necessário desenvolver os conceitos de cocriação, percepção de estilo de vida, responsabilidade ambiental, vínculo com o lugar e responsabilidade social, que estão diretamente relacionados às dimensões que compõem o valor da marca (reconhecimento da marca, fidelidade à marca, qualidade percebida e marca Associação). Neste estudo foi feita uma revisão da literatura sobre os diferentes conceitos mencionados acima, estabelecendo hipóteses que os relacionam diretamente ao Customer Brand Based Equity, estes foram então medidos por meio de entrevistas com questões abertas utilizando uma escala likert de cinco itens em uma amostra de cinquenta homens e mulheres na faixa etária entre 20 e 50 anos tomando como referência para as questões um questionário com variáveis e itens de medida obtendo como resultados que a aplicação do Customer Brand Based Equity irá melhorar consideravelmente e manter o valor da marca.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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