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http://hdl.handle.net/10071/24342
Author(s): | Valenza, Ilaria |
Advisor: | Rebelo, Carla Alexandra Silva |
Date: | 4-Jan-2022 |
Title: | How to have an effective online teamwork training, engaging employees through a supportive environment, in times of Covid-19 |
Reference: | Valenza, I. (2021). How to have an effective online teamwork training, engaging employees through a supportive environment, in times of Covid-19 [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24342 |
Keywords: | Online training Supportive working environment Engagement Interactivity Formação online Ambiente de trabalho de apoio Compromisso Interatividade |
Abstract: | Nowadays online training is becoming crucial in employee’slife, this phenomenon already started
in the last decade, however due to the current pandemic situation, companies had to improve and to
update their tools to provide efficient training even during lockdown.
This cross-sectional study (N=200) aims to identify the elements that, in online training settings,
can be applied to implement the effectiveness of the training. We hypothesized that interactivity, as
a characteristic of training, was positively related to the effectiveness of online teamwork training.
Therefore, we supposed that a supportive working environment was positively connected to the
efficacy of the training process. A regression analysis between those variables demonstrated the
existence of these relations.
Moreover, we hypothesized that the variable engagement was working as a mediator between
interactivity and the effectiveness of training, but also between the variable supporting working
environment and the training efficacy. The mediation model supported these hypotheses though with
some limitations.
Further, we discuss the practical implications of these findings and suggest directions for future
research. Atualmente a formação por via digital está a tornar-se crucial na vida dos empregados, este fenómeno já começou na última década, contudo, devido à atual situação pandêmica, as empresas tiveram de melhorar e atualizar as suas ferramentas a fim de proporcionar uma formação eficiente mesmo durante o período de confinamento. Este estudo transversal (N=200) visa identificar os elementos que, em cenários de formação por via digital ou telemática, podem ser aplicados para implementar a eficácia da formação. Levantamos a hipótese de que a interatividade, como característica da formação, estava positivamente relacionada com a eficácia da formação on line relativa a trabalho em equipa. Portanto, equacionámos que um ambiente de trabalho de apoio estava positivamente relacionado com a eficácia do processo de formação. Uma análise de regressão entre estas variáveis demonstrou a existência destasrelações. Além disso, colocamos a hipótese de que a variável compromisso estava a funcionar como mediador entre a interatividade e a eficácia da formação, mas também entre a variável de apoio no ambiente de trabalho e a eficácia da formação. O modelo de mediação apoiou estas hipóteses, embora com algumas limitações. Além disso, discutimos as implicações práticas destes resultados e sugerimos orientações para futuras investigações. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacional |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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