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http://hdl.handle.net/10071/24276
Author(s): | Ferrario, Matteo |
Advisor: | Jalali, Marjan Sara Fonseca Escadas, Marco |
Date: | 12-Nov-2021 |
Title: | Explaining consumers’ purchase intention of products made with recycled plastic in a circular economy context |
Reference: | Ferrario, M. (2021). Explaining consumers’ purchase intention of products made with recycled plastic in a circular economy context [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24276 |
Keywords: | Green marketing Comportamento do consumidor -- Consumer behavior Theory of planned behavior Recycled products Circular economy Marketing verde Teoria do comportamento planejado Produtos reciclados Economia circular |
Abstract: | The production of virgin plastic is set to increase by 40% in the next 10 years. At the same time,
estimates show that plastic trash flowing into the seas will nearly triple by 2040 if nothing is
done. Issues like plastic pollution and resource scarcity are on the top of the agenda of many
eco-conscious consumers. In response to these new consumers’ concerns, a handful of
companies have started experimenting with recycled plastic and use this material in textiles,
furniture, packaging, and other applications. Nonetheless, little is known about how consumers
perceive products made with recycled plastic and which are the drivers that could encourage
the purchase of such products. By applying the Theory of Planned Behavior, this research aims
to study consumers' perception of products made with recycled plastic and to identify
the biggest influencer for the purchase of such products. Through an online questionnaire, a
sample of 346 respondents was collected and then analyzed using Structural Equation
Modelling. The findings indicated Attitude, Perceived Behavioral Control and Subjective
Norm, as well as the newly added variable Environmental Knowledge, as determinants of
buying behavioral intention. The study adds to the literature around recycled products and
consumers' behavior and confirms the validity of the theory of planned behavior in explaining
consumers' intentions. Regarding the practical implications, the study suggests designing
recycled plastic products in a recognizable, impactful way to communicate their green and
environmental benefits and target "environmentally-conscious" consumers that were found to
be the most willing to purchase recycled products. Está previsto que a produção de plástico virgem aumentará em 40% nos próximos 10 anos. Ao mesmo tempo, estudos mostram que o lixo plástico que flui para os mares quase triplicará até 2040 se nada for feito. Questões como poluição por plástico e escassez de recursos estão no topo da agenda de muitos consumidores verdes. Em resposta às preocupações desses novos consumidores, algumas empresas começaram a experimentar com plástico reciclado e usar esse material em várias aplicações. No entanto, pouco se sabe sobre como os consumidores percebem os produtos feitos com plástico reciclado e quais são os motivadores que podem estimular a compra desses produtos. Para estudar a percepção dos consumidores sobre produtos feitos com plástico reciclado e identificar o maior influenciador na compra desses produtos, esta tese aplicou a Teoria do Comportamento Planejado de Ajzen. Por meio de um questionário online, uma amostra de 346 respondentes foi coletada e analisada. Os resultados indicam as variáveis Atitude, Controlo Comportamental Percebido e Norma Subjetiva, bem como a variável recentemente adicionada, Conhecimento Ambiental, como determinantes da intenção comportamental de compra. O estudo complementa a literatura sobre produtos reciclados e o comportamento dos consumidores e confirma a validade da teoria do comportamento planejado para explicar as intenções dos consumidores. Em relação às implicações práticas, o estudo sugere projetar produtos de plástico reciclado de uma forma reconhecível e impactante para comunicar seus benefícios verdes e ambientais e para atingir os consumidores "ambientalmente conscientes" que foram considerados os mais dispostos a comprar produtos reciclados. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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