Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/24217
Author(s): | Olim, Rui Manuel de |
Advisor: | Pereira, Hélia Gonçalves |
Date: | 28-Dec-2021 |
Title: | Business plan: Madeira Heritage Boutique Hotel |
Reference: | Olim, R. M. de. (2021). Business plan: Madeira Heritage Boutique Hotel [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24217 |
Keywords: | Business plan Turismo -- Tourism Marketing Boutique Hotel Plano de negócio |
Abstract: | The reasons people travel has changed over time and have certainly been impacted by the
Covid-19 Pandemic, with the urge of unique experiences being each time more noted. Aligned
with these motivations, boutique accommodation units have emerged, mainly in the form of
hotels.
Boutique accommodation is meant to be unique, and customer centred and mostly
associated to luxury, for the quality and diversity of the services offered, the conditions and
provided and availability to fulfil any requests from guests.
This project’s objective is to conceptualize, design and evaluate the economic and
financial viability of the creation of a Boutique Hotel like accommodation unit in Porto Moniz,
Madeira Island. This unit has a particularly interesting approach since it proposes to have the
main offering found in Boutique Hotels but in order to leverage a legal opening will not classify
as so. To this end, a business plan was drawn up given its aggregating value for Project
valuation.
In a first stage, literature review was conducted regarding the definition of tourism and
tourist, experience marketing related to tourism, tourism products and trends and finally the
types of accommodations, focusing on defining Boutique Accommodation.
In the second phase, and in order to respond to the research problem, the usual
structure of a business plan was followed: market analysis, internal analysis, competitive
analysis, development strategy, objectives and implantation policies, finalizing with the projects
economic and financial analysis and conclusions. Os motivos pelas quais as pessoas viajam mudaram com o tempo e foram certamente influenciadas pela Pandemia Covid-19, sendo cada vez mais explícita a procura de experiências únicas. Alinhadas com estas motivações, surgiram unidades de alojamento boutique, principalmente sob a forma de hotéis. O alojamento boutique destina-se a ser único, e centrado no cliente e principalmente associado ao luxo, pela qualidade e diversidade dos serviços oferecidos, as condições e a disponibilidade para satisfazer quaisquer pedidos dos hóspedes. O objetivo deste projeto é conceptualizar, conceber e avaliar a viabilidade económica e financeira da criação de uma unidade hoteleira tipo Boutique Hotel no Porto Moniz, Ilha da Madeira. Esta unidade tem uma abordagem particularmente interessante uma vez que propõe ter a oferta principal encontrada nos Hotéis Boutique, mas a fim de aproveitar uma abertura legal não será classificada como tal. Para este efeito, foi elaborado um plano de negócios dado o seu valor agregador para a avaliação do projeto. Numa primeira fase, foi realizada uma revisão da literatura acerca a definição de turismo e turismo, marketing de experiência relacionada com o turismo, produtos e tendências turísticas e, finalmente, os tipos de alojamento, centrada na definição de Alojamento Boutique. Na segunda fase, e a fim de responder ao problema da investigação, foi seguida a estrutura habitual de um plano de negócios: análise de mercado, análise interna, análise competitiva, estratégia de desenvolvimento, objetivos e políticas de implantação, finalizando com os projetos a análise e conclusões económicas e financeiras. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_rui_manuel_olim.pdf | 6,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.