Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24161
Author(s): Huguet, Léa Camille Tiphaine
Advisor: Jerónimo, Carlos Miguel Correia Hernandez
Date: 29-Jul-2021
Title: Business model reinvention: Impacts of Covid-19 on the fitness gym industry
Reference: Huguet, L. C. T. (2021). Business model reinvention: Impacts of Covid-19 on the fitness gym industry [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24161
Keywords: Business models
Fitness gyms
COVID-19
Modelos de negócio
Ginásios de fitness
Abstract: Fitness gyms are experiencing a particular turmoil due to the Covid-19 crisis. The fitness industry is at the heart of wellness and health and is one of the most affected by the pandemic since 2020 (Baron, 2021). The closure of gyms, the cancellation of memberships, and the advent of free online fitness classes are undeniable challenges to face. Fitness gyms must adapt quickly and understand the new needs of their customers. To this extent, fitness gyms need to rethink their business models to overcome this Covid-19 crisis. This research aims to understand the major impacts of Covid-19 on the fitness gyms industry, identify the main changes is and present a possible reinvention of a business model to guide fitness gyms in a post-pandemic era. A literature review has been completed, a survey conducted on social medias and in-depth interviews conducted with diverse fitness gyms professionals exclusively in France. The key findings that can be retained are that fitness gyms should now offer more flexibility, accessibility, and security to their members.
Os ginásios de fitness estão a passar por um tumulto particular devido à crise do Covid-19. A indústria do fitness está no centro do bem-estar e da saúde e é uma das mais afeitadas pela pandemia desde 2020 (Baron, 2021). O encerramento de ginásios, o cancelamento de inscrições, e o advento de aulas de fitness online gratuitas são desafios inegáveis a enfrentar. As academias de fitness devem adaptar-se rapidamente e compreender as novas necessidades dos seus clientes. Nesta medida, os ginásios de fitness precisam de repensar os seus modelos de negócio para ultrapassar esta crise da Covid-19. Esta investigação visa compreender o grande impacto do Covid-19 na indústria dos ginásios de fitness, identificar as principais mudanças é e apresentar uma possível reinvenção de um modelo de negócio para orientar os ginásios de fitness numa era pós-pandémica. Foi concluída uma revisão bibliográfica, um inquérito realizado em meios sociais e entrevistas aprofundadas com diversos profissionais de ginásios exclusivamente em França. As principais conclusões que podem ser retidas são que os ginásios de fitness devem agora oferecer mais flexibilidade, acessibilidade e segurança aos seus membros.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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