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http://hdl.handle.net/10071/23418
Author(s): | Poser, Elsie |
Advisor: | Silva, António Vieira da Dombrowe, Adwoa Ode |
Date: | 24-Sep-2021 |
Title: | O XUM and the power of the community: crowdfunding as a marketing tool in e-business |
Reference: | Poser, E. (2021). O XUM and the power of the community: crowdfunding as a marketing tool in e-business [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/23418 |
Keywords: | Crowdfunding Marketing tool E-commerce E-business startups Ferramenta de marketing Comércio eletrónico -- E-commerce Startups de e-business |
Abstract: | The purpose of this paper is to analyze the concept and demonstrate the effects of crowdfunding in the field of marketing within e-business. This concept will be tested and evaluated within a crowdfunding project for the German startup O-XUM GmbH
In terms of methodology, secondary research will be conducted on the concept of crowdfunding, marketing, the beauty industry and on e-business. This is an effort to define the best approach and strategy for the crowdfunding campaign.
Secondary Research will also be used to define Key Success Factors, that will be used to establish an effective campaign, as well as Key Performance Indicators, which will be used to measure the effectiveness of the campaign.
Furthermore, this paper also aims to conduct primary research in the form of a quantitative and qualitative analysis. The quantitative analysis will be used for data gathering and evaluation of customer as the main stakeholder of this project. The qualitative analysis will be applied in form of an interview for evaluation purposes.
The outcomes of this project will hopefully help O-XUM generate enough revenue to improve product variety, extend customer base and test their business model. In addition, this paper will help O-XUM develop a sustainable competitive advantage and redirect/restructure their marketing strategy for a better positioning in the market.
This paper discusses an innovative, up to date tool that has proven itself as a powerful marketing tool if utilized correctly. The outcomes of this research will show if the concept of crowdfunding is powerful enough to improve business performance of struggling startups. O objetivo deste projeto é analisar o conceito e demonstrar os efeitos de crowdfunding em marketing, mais especificamente no comércio online (e-business). Este conceito será testado e avaliado no projeto de crowdfunding para a startup alemã O-XUM GmbH. Em termos de metodologia, serão realizadas pesquisas secundárias sobre o conceito de crowdfunding, marketing, indústria da beleza e comércio online. Este é um esforço para definir a melhor abordagem e estratégia para a campanha de crowdfunding. A pesquisa secundária também será usada para definir os fatores criticos de sucesso, que serão usados para estabelecer uma campanha eficaz, bem como os indicadores de desempenho, que serão usados para medir a eficácia da campanha. Além disso, este artigo tem também como objetivo realizar pesquisas primárias na forma de uma análise quantitativa e qualitativa. A análise quantitativa será utilizada para coleta de dados e avaliação do cliente como principal parte interessada deste projeto. A análise qualitativa será aplicada em forma de entrevista para efeitos de avaliação. É esperado que os resultados deste projeto ajudem a O-XUM a gerar receita suficiente para melhorar a variedade de produtos, ampliar a base de clientes e testar seu modelo de negócios. Além disso, este artigo ajudará a O-XUM a desenvolver uma vantagem competitiva sustentável e redirecionar / reestruturar sua estratégia de marketing para um melhor posicionamento no mercado. Este artigo discute uma ferramenta inovadora que se provou um instrumento poderoso em marketing, se utilizado corretamente. Os resultados desta pesquisa mostrarão se o conceito de crowdfunding é poderoso o suficiente para melhorar o desempenho empresarial de startups em dificuldades. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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