Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/23293
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Ferreira, E. S.
Editor: Fortin, D., and Ozanne, L. K.
Data: 2016
Título próprio: Engaging tourists with museums in the destination Lisbon
Paginação: 1020 - 1029
Título do evento: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2016
ISBN: 978-0-473-37660-4
Palavras-chave: Engagement
Serious leisure
Prestige
Museum
Tourists
Resumo: The aim of this study is to analyze the relationships among the concepts of serious leisure and museum prestige on engagement with museums, pleasant emotions, memory, and word-of-mouth among Lisbon tourists. Findings reveal that reflective motivations are one important driver of engagement. Be engaged with museums lead to create positive emotions and memories, which, in turn, contribute to the willingness to communicate and recommend the Lisbon museums to others.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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