Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/23041
Author(s): Qi Zheng
Advisor: Rodrigues, Helena Maria Correia Neves Cordeiro
Date: 21-Jul-2021
Title: The impact of the epidemic on consumer behavior: people's conception of medical products in the post-epidemic era
Reference: Qi Zheng (2021). The impact of the epidemic on consumer behavior: people's conception of medical products in the post-epidemic era [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/23041
Keywords: Consumer behaviour
COVID-19
Pandemic impact
Medical product
Comportamento do consumidor -- Consumer behavior
Impacto pandémico
Produto médico
Abstract: The COVID-19 pandemic is considered to be the most extensive and far-reaching epidemic in the history of human epidemics. Due to epidemic prevention and control measures, consumers' behavior patterns have undergone tremendous changes. In this epidemic, medical products used for personal protection or surveillance have become the target of market competition. In addition, we lack of relevant market research on consumer behavior during the epidemic. This study aims to gain insight into the consumer behavior characteristics of various consumers of medical products under the epidemic, and to determine the similarities and differences with previous behaviors. In this case, the interviewees will be consumers in China (from the end of 2019 to the end of 2020, they lived completely in China and were involved in the epidemic throughout the whole process).The result of this study reveal that: the factor of consumer behaviour change include daily routine change, difference between many information source, and people's forecast to the future condition. On the other hand, the result of these changes are consumption increase, hoarding and the development of online shopping, beside, people's consumption also don’t affect by the price rising of product. China's medical product-related industry personnel must have an in-depth understanding of consumers after the epidemic and institutional strategies to meet their changes. Therefore, according to the survey results, it is necessary to develop and formulate different medical product marketing strategies and distribution channels in accordance with the needs and psychological changes of consumers.
A pandemia COVID-19 é considerada a epidemia mais extensa e de longo alcance na história das epidemias humanas. Devido às medidas de prevenção e controle de epidemias, os padrões de comportamento dos consumidores sofreram mudanças tremendas. Nesta epidemia, os produtos médicos usados para proteção ou vigilância pessoal tornaram-se alvo da concorrência no mercado. Além disso, carecemos de pesquisas de mercado relevantes sobre o comportamento do consumidor durante a epidemia. Este estudo tem como objetivo obter informações sobre as características de comportamento do consumidor de vários consumidores de produtos médicos durante a epidemia e determinar as semelhanças e diferenças com comportamentos anteriores. Nesse caso, os entrevistados serão consumidores na China (do final de 2019 ao final de 2020, eles moraram totalmente na China e estiveram envolvidos na epidemia em todo o processo). O resultado deste estudo revela que: o fator de mudança de comportamento do consumidor inclui mudança de rotina diária, diferença entre muitas fontes de informação e previsão das pessoas para a condição futura. Por outro lado, o resultado dessas mudanças é o aumento do consumo, o entesouramento e o desenvolvimento das compras online, ao lado, o consumo das pessoas também não é afetado pelo aumento do preço do produto. O pessoal da indústria de produtos médicos da China deve ter um conhecimento profundo dos consumidores após a epidemia e das estratégias institucionais para atender às mudanças. Portanto, de acordo com os resultados da pesquisa, é necessário desenvolver e formular diferentes estratégias de marketing de produtos médicos e canais de distribuição de acordo com as necessidades e mudanças psicológicas dos consumidores.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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