Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/22976
Author(s): Almeida, Ana Sofia Ferreira de
Advisor: Marques, Susana Maria dos Santos Henriques
Date: 28-Jun-2021
Title: A communication plan for a portuguese travel agency: Portugal with
Reference: Almeida, A. S. F. de (2021). A communication plan for a portuguese travel agency: Portugal with [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22976
Keywords: Communication plan
Tourism
Plano de comunicação
Turismo
Agência de viagens -- Travel agency
Abstract: Portugal With is a Portuguese travel agency founded in 2013 with the aim of providing a personalized and personal experience to its customers. It offers a wide range of trips with the support of several national and international operators. Taking into account the family origin of this company, spreading the word, has always been the main way of publicizing the brand. However, today's digital age and the pandemic situation that has existed for over a year have created a need to invest more in marketing, essentially digital, to increase brand awareness and intensify its presence with the target audience. In this way, a Communication Plan for the second half of 2021 was created in order to study the characteristics and behavior of the consumer in relation to the travel agency market and, thus, assist Portugal With, with a strategy that will achieve the above objectives mentioned. To develop this communication plan, the author first made use of a literature review, external analysis and internal analysis. In addition, she conducted an online survey and an interview with the person responsible for Portugal With, who provided a clear view of the brand and the characteristics of the target audience. As a result of this initial approach, the proposed Communication Plan resulted in a strategy that allows reaching the objectives defined with communication actions in order to improve the current promotional mix.
A Portugal With é uma agência de viagens portuguesa fundada em 2013 com o objetivo de proporcionar uma experiência personalizada e pessoal aos seus clientes. Disponibiliza uma vasta oferta de viagens, contando com o apoio de vários operadores nacionais e internacionais. Tendo em conta a origem familiar desta empresa, o passa-palavra foi desde sempre o principal meio de divulgação da marca. No entanto, a era digital dos dias de hoje e a situação pandémica existente há mais de um ano, criaram uma necessidade de investir mais em marketing, essencialmente digital, para aumentar o reconhecimento da marca e intensificar a presença da mesma junto do público-alvo. Desta forma, foi criado um Plano de Comunicação para o segundo semestre de 2021, com o intuito de estudar as caraterísticas e comportamento do consumidor relativamente ao mercado das agências de viagens e desta forma, auxiliar a Portugal With com uma estratégia que permita atingir os objetivos acima mencionados. Para desenvolver este plano de comunicação, a autora recorreu primeiramente a uma revisão de literatura, análise externa e análise interna. Para além disso, realizou um questionário online e uma entrevista com a responsável pela Portugal With, que forneceram uma visão clara sobre a marca e as caraterísticas do público-alvo. Como consequência desta abordagem inicial resultou o Plano de Comunicação proposto em que se definiu uma estratégia que permite alcançar os objetivos definidos com ações de comunicação, de forma a melhorar o mix promocional atual.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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