Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/22777
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Correia, C.
Guerreiro, J.
Data: 2020
Título próprio: Virtual supermarket setting: Exploring antecedents of emotions and purchase intentions
Paginação: 468 - 472
Título do evento: 2020 Global Marketing Conference at Seoul
ISSN: 1976-8699
DOI (Digital Object Identifier): 10.15444/GMC2020.04.06.04
Palavras-chave: Emotions
Purchase intention
Virtual reality
Mental imagery
Product involvement
Presence
Virtual supermarket setting
Resumo: Virtual Reality is based on three key characteristics: immersion, interactivity (Boyd & Koles, 2018). Firstly, when exposed to a virtual environment, the individual experiences the sense of immersion or presence within that environment. The user feels like being there and escaping or becoming isolated from the real world. Beside immersion, VR provides a very dynamic environment (Loureiro et al., 2019), which is important to create consumer involvement. Hence, the current study explores antecedents of emotions and purchase intention in virtual supermarket setting.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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