Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/22774
Autoria: Blanco, T.
Loureiro, S. M. C.
Data: 2020
Título próprio: Cool museum experience in the relationship with visitors
Paginação: 979 - 980
Título do evento: 2020 Global Marketing Conference at Seoul
ISSN: 1976-8699
DOI (Digital Object Identifier): 10.15444/GMC2020.07.06.01
Palavras-chave: Museum experiences
Atmospheric cues
Museum brand coolness
Authentic pride
Revisit
Recommend
Resumo: Several researchers have studied the impact of atmospheric cues (Loureiro, 2019), of perceived authenticity (Carù et al., 2017; Loureiro, 2019) and of satisfactory museum experiences (Antón et al., 2018) in the willingness of museum visitors to revisit a museum and/or recommend it to others. However, no study has yet assessed the effect of visitors’ perceived museum coolness and the authentic pride they feel after a visit in those revisit and recommendation intentions.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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