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http://hdl.handle.net/10071/22563
Author(s): | Carvalho, Ana Rita da Costa |
Advisor: | Pereira, Leandro Luís Ferreira |
Date: | 4-May-2021 |
Title: | How does sustainability affect consumer choices in the fashion industry? |
Reference: | Carvalho, A. R. da C. (2021). How does sustainability affect consumer choices in the fashion industry? [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22563 |
Keywords: | Sustainability Fashion industry Comportamento do consumidor -- Consumer behavior Sustentabilidade Indústria da moda Preferência do consumidor |
Abstract: | The fashion industry being one of the most polluting industries in the world, only means
that it is an industry with an immense potential for change. Consumers are central and are
closely intertwined with how companies act. This research reflects consumer perspectives
and practices towards the topic of sustainability implemented in the fashion industry. The
relevance of sustainability in the fashion industry and the key role of consumers in its
implementation is undeniable and confirmed by consumers in a representation of general
awareness and concern, despite not always being translated into actual practices. The
qualitative research methodology followed by a set of interviews conducted to
consumers, revealed that the great majority is implementing a variety of practices when
making their buying choices towards fashion items. Barriers such as lack of education,
information, knowledge and transparency were identified, and this aspect where shared
by consumers as a lacking motivation for them to adopt more conscious decisions.
Companies should educate consumers in a general perspective and focus on the group of
consumers that are not implementing sustainability in the fashion industry in their buying
choices, as they represent the potential for the future. A indústria da moda é uma das mais poluentes do mundo, o que significa que é uma indústria com um imenso potencial de mudança. O consumidor é o motor que motiva as empresas a agir de determinada forma. Esta investigação reflete as perspetivas e práticas dos consumidores em relação ao tema de sustentabilidade implementada na indústria da moda. A relevância da sustentabilidade na indústria da moda e o papel fundamental dos consumidores na sua implementação é inegável e confirmada pelos consumidores numa representação de consciência e preocupação geral, contudo nem sempre efetivamente traduzido em práticas. As entrevistas realizadas com consumidores revelaram que a grande maioria está a implementar uma variedade de práticas ao fazer as suas escolhas de compra em artigos de moda. Falta de educação sobre o tema, falta de informação, conhecimento e transparência, foram identificadas como barreiras e dificuldades para aqueles que querem implementar sustentabilidade nos seus hábitos de consumo. Estes aspetos foram também identificados como fatores que influenciam a falta de motivação para que decisões mais conscientes nesta matéria sejam tomadas. Numa perspetiva geral, as empresas devem educar os consumidores e devem ter em especial atenção os consumidores que ainda não estão a implementar sustentabilidade nas suas escolhas pois estes representam um grande potencial para evoluções futuras. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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