Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/22279
Author(s): Mendonça, Sofia Fernandes Gata Arnaut de
Advisor: Pereira, Leandro Luís Ferreira
Date: 23-Dec-2020
Title: Contribution of the destination weddings for the arise of events tourism: the case of Portugal
Reference: Mendonça, S. F. G. A. de (2020). Contribution of the destination weddings for the arise of events tourism: the case of Portugal [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22279
Abstract: Despite representing a recent world trend, wedding tourism felt a growth of 75% the past few years, which shows this market, specifically, the destination weddings niche, is proving to have an optimistic development and becoming a relevant topic in events tourism. The study’s main objective analyzes how the destination weddings have contributed for the arise of events tourism in Portugal by examining what tactics are being utilized towards an international positioning; research the motivation of foreign couple´s in selecting Portugal as their wedding destination, understanding their preference level and understand how the Covid19 pandemic came to influence this niche market. A quantitative method was used to achieve the objectives, being that 2 distinct surveys were elaborated, to foreign couples and another to vendors that take part in the industry. This way, a data triangulation method was adopted with the goal of obtaining robust results by gathering a broader source of data. The findings drawn mainly state how the destination weddings have contributed to events tourism.
Apesar de representar uma tendência mundial recente, o turismo de casamentos teve um crescimento de 75% nos últimos anos, mostrando que este mercado, especificamente, o nicho de "destination weddings", está a revelar ter um desenvolvimento otimista e a tornar-se um tema relevante no turismo de eventos. O principal objetivo do estudo é entender como é que os "destination weddings" contribuem para o incremento do turismo de eventos em Portugal, examinando as táticas utilizadas para um posicionamento internacional; pesquisar a motivação de casais estrangeiros na escolha de Portugal como destino de casamento, compreendendo o seu nível de preferência e perceber como é que a pandemia Covid19 influenciou este nicho de mercado. Foi utilizado um método quantitativo para alcançar os objetivos, sendo que foram elaborados 2 inquéritos distintos, um para casais estrangeiros e outro para fornecedores que fazem parte da indústria. Desta forma, um método de triangulação de dados foi adotado com o objetivo de obter resultados robustos, por meio, do recolhimento de um número mais amplo de dados. Os resultados obtidos mostram principalmente como os "destination weddings" contribuíram para o turismo de eventos.
Degree: Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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