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http://hdl.handle.net/10071/22179
Author(s): | Martins, Afonso Bernardino Couto |
Advisor: | Passos, Ana Margarida Soares Lopes |
Date: | 18-Dec-2020 |
Title: | A practical approach on human resources strategies and KPI's for hospitality crises management |
Reference: | Martins, A. B. C. (2020). A practical approach on human resources strategies and KPI's for hospitality crises management [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22179 |
Keywords: | Hospitality management Human resources management Strategic management Crisis management Key performance indicators Pandemic Gestão hoteleira Gestão de recursos humanos Gestão estratégica Gestão de crises Indicadores de performance Pandemia |
Abstract: | Nos dias de hoje, estratégias relacionadas com Gestão de Crises, têm-se revelado de extrema
importância para todo o gestor Hoteleiro, com o objectivo de superar a pandemia criada pelo
Covid-19, tal como, outras situações extraordinárias que sua atividade possa enfrentar.
Esta dissertação aborda diversas estratégias e sua importância, para os departamentos de
Recursos Humanos, dentro de um grupo hoteleiro. Para acompanhar estas estratégias, vários
indicadores de performance foram apresentados para validar sua importância, numa gestão
baseada em métricas, não apenas num ambiente normal, mas também durante uma crise,
Com foco especial no trabalho dos Recursos Humanos dentro de um hotel, em situação de crise,
foram realizadas entrevistas e alinhadas a diversas pesquisas académicas para desenvolver um
quadro prático que considera estratégias reais e KPI’s de grande importância para superar e
mitigar os efeitos de uma crise. Nowadays Crisis Management strategies are in the top-of-mind of every hospitality manager, with the main goal of leveraging the Covid-19 pandemic, and other abnormal situations that their activity may be faced with. This dissertation will approach several strategies and their importance, for the Human Resources departments, inside a hospitality group. To follow these strategies several Key Performance Indicators where presented to validate their importance to a metric-based management not only in a pre-crisis environment but also during a crisis, With a special focus on the Human Resources role inside a hotel, in a crisis situation, interviews were conducted and aligned with several academia research to create a practical framework that considers real strategies and KPI´s that must be of a significant importance to leverage and mitigate the effect of a crisis. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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