Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/21941
Author(s): Pinto, João Dias Rosário
Advisor: Pereira, Hélia Gonçalves
Date: 23-Dec-2020
Title: Tourism recovery: The municipality of Sintra
Reference: Pinto, J. D. R. (2020). Tourism recovery: The municipality of Sintra [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21941
Keywords: Crisis management
Tourism destinations
Marketing plan
Sintra
Gestão de crises
Destino turístico
Plano de marketing
Abstract: Taking into account the impact that the COVID-19 pandemic brought to the hospitality and tourism industry, and specifically to tourism destinations, this master thesis presents a strategic marketing plan for the municipality of Sintra aimed at the recovery of its tourism industry. Tourism destinations need to adapt to the current crisis circumstances and create strategies to overhaul them, while still providing meaningful experiences to customers. In this matter, it is crucial to understand the evolution of consumers’ needs, expectations, and preferences, as well as to have a strong knowledge of the industry, the destination’s strengths, and the positioning of its competitors. Evolving with the pandemic is a necessity, hence the development of a redesigned positioning for Sintra, as well as a new approach for its target market, product offering, and communication strategy. This master thesis intends to take advantage of this crisis to improve Sintra’s tourism industry and establish it as a prime tourism destination in Portugal.
Tendo em conta o impacto da pandemia COVID-19 na indústria do turismo, especificamente para os destinos turísticos, a presente dissertação de mestrado expõe um plano de marketing estratégico para o concelho de Sintra visando a recuperação da sua indústria turística. Os destinos turísticos precisam de se adaptar às circunstâncias criadas pela crise, assim como desenvolver estratégias para ultrapassá-las, enquanto oferecem experiências autênticas aos seus consumidores. Assim, é indispensável compreender a evolução das necessidades, expectativas, e preferências dos consumidores, bem como ter um forte conhecimento da indústria, dos pontos fortes do destino turístico, e do posicionamento dos seus concorrentes. Evoluir com a pandemia é uma necessidade, por isso foi desenvolvido um novo posicionamento para Sintra, bem como uma nova abordagem ao seu mercado-alvo, oferta de produtos turísticos, e estratégia de comunicação. A presente dissertação de mestrado pretende aproveitar a atual crise para melhorar a indústria do turismo de Sintra e torná-la num destino turístico de referência em Portugal.
Degree: Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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