Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/21898
Author(s): Trindade, Sofia Moreira
Advisor: Petrides, Loizos
Neves, José Soares
Date: 18-Dec-2020
Title: Públicos de galerias de arte em Lisboa
Reference: Trindade, S. M. (2020). Públicos de galerias de arte em Lisboa [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21898
Keywords: Públicos da cultura
Públicos dos mercados da arte
Galeria de arte
Públicos das galerias de arte
The public of culture
The public of the art market
Art galleries
The public of art galleries
Abstract: O presente trabalho tem como tema principal os públicos das galerias de arte e a relação que possa existir segundo as características que estas apresentam. Tem como objetivos delinear os perfis dos públicos que frequentam estes espaços, bem como fazer uma avaliação das várias galerias comerciais consoante as suas abordagens e/ou estratégias quer para a continuação do negócio, quer para despertar atenção de novos públicos. Começamos por fazer uma revisão bibliográfica com aquelas que são as noções essenciais para a compreensão do estudo, e para a realidade à qual nos referimos, desde o conceito amplo de públicos até à sua particularização, inerente aos mercados da arte. Apresentamos no final informações empíricas sobre as galerias de arte em Lisboa, que nos permitem uma caracterização quer dos públicos quer das respetivas galerias através do modo como se posicionam no mercado da arte.
The main objective of the present work is to study the art galleries and the relationship that may exist according to their characteristics. It aims to outline the publics profiles of those who frequent these spaces and make an evaluation of the several commercial art galleries according to their strategies or approaches for the business continuation or to attract new publics attention. We start by doing a bibliographic review with those that are the essential notions for the understanding of the study, and for the reality to which we refer, from the broad concept of public to its particularization, inherent to the art markets. In the end, we will share practical information about some art galleries in Lisbon that allows us to characterize the public of these spaces and the respective galleries through the way they position themselves in the art market.
Degree: Mestrado em Mercados da Arte
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_sofia_moreira_trindade.pdf11,68 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.