Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/21863
Author(s): Conceição, Ema Simões
Advisor: Teixeira, Nuno Alexandre dos Reis
Date: 21-Jan-2020
Title: Perceptions on online apparel shopping: a gender perspective
Reference: Conceição, E. S. (2020). Perceptions on online apparel shopping: a gender perspective [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21863
Keywords: Online shopping
Apparel
Gender
Consumer behaviour
Purchase intention
Portugal
Comércio online
Vestuário
Género
Comportamento do consumidor
Intenção de compra
Abstract: This work aims to study the consumers' perceptions of online apparel shopping and understand the differences between genders in Portugal. Thus, it aims to identify what drives consumers, men and women, to shop for clothes online and understand the differences between both genders in order to give recommendations to apparel brands on how to influence both men and women to buy apparel online. For this purpose, a qualitative research method was adopted, 21 people were interviewed, half of these were females and another half were males. For the data analysis no analysis tool was used. However, through the answers given by the interviewed people, a thematic analysis was carried out. Regarding to online shopping in general, women showed to perceive more risks than in online apparel shopping, while men maintained the same opinion. Women showed to be more impulsive in shopping, while men showed to be more focused on the purpose of the purchase. In terms of their process of buying apparel online, for men, the first step was a need, for women, the first step was advertisements on social networks. Men were also influenced by marketing factors like youtubers, emails and videos. Both men and women showed preference for multichannel brands. Between choosing generic online shopping platforms or official brand websites, men and women prefer to buy clothes on the brands’ official website.
O presente trabalho visa o estudo das perceções dos consumidores nas compras "online" de vestuário e perceber as diferenças entre género. Tem como objetivo identificar o que leva os consumidores, homens e mulheres, a fazer compras de roupa "online" e perceber as diferenças entre os dois géneros de forma a poder dar recomendações às marcas de roupa sobre como influenciá-los a comprar roupa "online". Para o efeito, adotou-se um método qualitativo, 21 pessoas foram entrevistadas, metade do género feminino e outra metade do género masculino. Para a análise dos dados não foi usada qualquer ferramenta de análise. No entando, através das respostas dadas pelos entrevistados foi feita uma análise temática. Relativamente às compras "online" no geral, as mulheres demonstraram perceber mais riscos do que nas compras "online" de roupa, já os homens, mantiveram a mesma opinião. As mulheres demonstraram ser mais impulsivas nas compras, enquanto os homens demonstraram ser mais focados no objetivo da compra. Quanto ao caminho que ambos os géneros fazem, nos homens, o primeiro passo era uma necessidade, já nas mulheres, o primeiro passo eram anúncios nas redes sociais. Os homens também eram influenciados por fatores do marketing como "youtubers", emails e videos. Tanto os homens como as mulheres demonstraram preferir marcas que estivessem presentes também em loja física. Entre escolher plataformas de compras "online" genéricas ou sites oficias das marcas, homens e mulheres preferem comprar roupa no site oficial da marca.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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