Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/21553
Author(s): Millgate, Charles Edouard
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 17-Dec-2020
Title: Acoustica's international expansion: The French market
Reference: Millgate, C. E. (2020). Acoustica's international expansion: The French market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21553
Abstract: This project consists of a market study. It holds as aim to identify if the selected country will be receptive to a foreign sound insulation offer. The opening section will be dedicated to discovering how badly France is affected by noise. General data will prove the seriousness of the issue in different environments. The global impact on the French population’ health, at their workspace and in transport. The following section will be an in-depth analysis of the internal aspects of the company. Thus, giving a wide spectre of their current business situation and their ability to take on such a project. Succeeding in the same section will be a market observation. Enabling the identification of France’s market potential and highlighting the local competition. Afterward will be the practical development plan, consisting of different export scenarios as well as key contacts to put forward the project. Ultimately, will be the recommendations and porter five forces. These two sections will provide a conclusive aspect to the project and help summarise if the company receives a green or red light for their exportation.
Este projeto consiste em um estudo de mercado. Tem por objetivo identificar se o país selecionado será receptivo a uma oferta estrangeira de isolamento acústico. A seção de abertura será dedicada a descobrir como a França é afetada pelo ruído. Dados gerais comprovarão a gravidade do problema em diferentes ambientes. O impacto global na saúde da população francesa, em seu local de trabalho e nos transportes. A seção seguinte fará uma análise aprofundada dos aspectos internos da empresa. Assim, dando um amplo espectro de sua situação atual de negócios e sua capacidade de assumir tal projeto. O sucesso na mesma seção será uma observação do mercado. Permitindo a identificação do potencial de mercado da França e destacando a concorrência local. Posteriormente, estará o plano de desenvolvimento prático, consistindo em diferentes cenários de exportação, bem como os principais contatos para apresentar o projeto. Em última análise, serão as recomendações e cinco forças porter. Essas duas seções fornecerão um aspecto conclusivo do projeto e ajudarão a resumir se a empresa recebe sinal verde ou vermelho para sua exportação.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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