Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/21527
Author(s): | Meneses, Tânia |
Advisor: | Simaens, Ana Margarida |
Date: | 5-Jan-2021 |
Title: | Jerónimo Martins Social Lab: Um programa de empreendedorismo social corporativo aplicado ao Grupo Jerónimo Martins |
Reference: | Meneses, T. (2020). Jerónimo Martins Social Lab: Um programa de empreendedorismo social corporativo aplicado ao Grupo Jerónimo Martins [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21527 |
Keywords: | Responsabilidade social das empresas Desenvolvimento sustentável Empreendedorismo social corporativo Corporate social responsibility Sustainable development Corporate social entrepreneurship |
Abstract: | O presente trabalho de projeto procura impulsionar o empreendedorismo social corporativo
como uma ferramenta que visa endereçar os problemas negligenciados da sociedade a partir da
criação de soluções inovadoras que contribuam para a sua mitigação e, simultaneamente, para
o desenvolvimento sustentável.
O projeto constitui um plano de ação para a implementação de um programa corporativo
aplicado ao contexto do Grupo Jerónimo Martins, designado Jerónimo Martins Social Lab.
Estruturado em três fases – bootcamp, capacitação e aceleração – , oferece aos colaboradores a
possibilidade de identificar desafios sociais na comunidade envolvente à sua operação,
transformando-os em ideias com potencial de gerar impacto social positivo, garantido as
ferramentas e o acompanhamento necessários durante o seu desenvolvimento, no domínio do
empreendedorismo social.
O Jerónimo Martins Social Lab surge da necessidade identificada internamente, pelo
departamento de Responsabilidade Social Interna, em aprofundar o vínculo social com a
comunidade, sobretudo, na relação com a população mais frágil e está alinhado com a estratégia
de responsabilidade social corporativa e os objetivos de desenvolvimento sustentável das
Nações Unidas. This work project seeks to boost corporate social entrepreneurship as a tool that aims to address the neglected problems of society by creating innovative solutions that contribute to their mitigation and, simultaneously, for the sustainable development. The project constitutes an action plan for the implementation of a corporate program applied to the context of the Jerónimo Martins Group, called Jerónimo Martins Social Lab. Structured in three phases – bootcamp, training and acceleration –, it offers employees the possibility to identify social challenges in the community surrounding its operation, transforming them into ideas with the potential to generate positive social impact, ensuring the necessary tools and monitoring during their development, in the field of social entrepreneurship. The Jerónimo Martins Social Lab arises from the need identified internally, by the Internal Social Responsibility department, to deepen the social bond with the community, above all, in the relationship with the most fragile population and is aligned with the strategy of corporate social responsibility and the sustainable development goals of the United Nations. |
Degree: | Mestrado em Economia Social e Solidária |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_tania_meneses.pdf | 789,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.