Pesquisar


Filtros correntes:
Iniciar uma nova pesquisa
Adicionar filtros:

Utilizar filtros para refinar o resultado da pesquisa.


Resultados 21-30 de 49.
Registos:
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2020Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularityPeceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settingsCorreia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2019School achievement and well-being of immigrant children: the role of acculturation orientations and perceived discriminationGuerra, R.; Rodrigues, R. B.; Aguiar, C.; Carmona, M.; Alexandre, J.; Costa-Lopes, R.ArtigoAcesso Aberto
2019Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: dosage and disability status as moderatorsAguiar, A.; Aguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Fialho, A.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood educationCorreia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2019Early interventions tackling inequalities experienced by immigrant, low-income, and Roma children in 8 European countries: a critical overviewAguiar, C.; Silva, C. S.; Guerra, R.; Rodrigues, R. B.; Ribeiro, L. A.; Pastori, G.; Leseman, P.; ISOTIS Curriculum and Pedagogy TeamArtigoAcesso Aberto
2020The collaboration between early childhood intervention and child protection systems: the perspectives of professionalsAlbuquerque, J.; Aguiar, C.; Magalhães, E.ArtigoAcesso Aberto
2014Projeto CARE: Desafios de uma avaliação relevante e culturalmente sensível dos contextos educativos a nível europeuCadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M.ArtigoAcesso Aberto
2014Desenhos de investigação A-B-A-B: uma abordagem experimental para a avaliação de intervenções em contextos naturaisCorreia, N.; Daniel, J.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2015Intervenção da equipa de peritos externos TEIP ISCTE-IUL: perspectiva organizacional multinível e multifator [OM2] na promoção do sucesso educativoMartins, D.; Rodrigues, R.; Camilo, C.; Raimundo, R.; Patrício, J.; Aguiar, C.; Leandro, M.; Lima, M.; Calheiros, M.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto