Browsing "CIS - Centro de Investigação e Intervenção Social" by Fields of Science and Technology (FOS) Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 79  next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2020Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactionsGuedes, C.; Cadima, J.; Teresa, A.; Aguiar, C.; Barata, C.ArticleOpen Access
2016Adaptação da Escala de Empatia com Animais (EEA) para a população portuguesaRibeiro, A.; Gaspar, A.; Esteves, F.; Carvalhosa, S. F.ArticleOpen Access
2021Ambientes virtuais e construção de cenários digitais e colaborativos de investigaçãoBarros, D.; Okada, A.; Goulão, M. F.; Henriques, S.; Moreira, J.Book ChapterOpen Access
2019Uma análise exploratória das relações entre as representações de vinculação do pai e o seu envolvimento em atividades práticas e lúdicasMonteiro, L.; Maia, R.; Fernandes, C.; Fernandes, M.; Antunes, M.; Veríssimo, M.ArticleOpen Access
2015Análise fatorial confirmatória do questionário “O Papel do Pai” numa amostra de pais e mães portuguesasMonteiro, L.; Torres, N.; Veríssimo, M.; Pessoa e Costa, I.; Freitas, M.ArticleOpen Access
2022Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschoolsAguiar, A.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2019Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic reviewCorreia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F.ArticleOpen Access
2023Children’s participation in early childhood education: A theoretical overviewCorreia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F.ArticleOpen Access
2021Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ developmentStavropoulos, E.; Karachristos, C.; Petrogiannis, K.; Aguiar, C.; Correia, N.; Wysłowska, O.; Taelman, H.; Penderi, E.Conference ObjectOpen Access
2022Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and careCorreia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F.ArticleOpen Access
2017Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participateCorreia, N.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2020Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic reviewAguiar, A.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2019Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: dosage and disability status as moderatorsAguiar, A.; Aguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Fialho, A.ArticleOpen Access
2024Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SENFreire, S.; Roçadas, C.; Pipa, J.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2015O conhecimento e acesso ao script de base segura e a percepção de suporte social em mães com crianças em idade pré-escolarBranco, I.; Monteiro, L.; Veríssimo, M.ArticleOpen Access
2016Contextual effects of power differentials: construct validation and concurrent validity of the Power Differential ScaleDuarte, H.; Lopes, D.ArticleOpen Access
2014Cultural conceptions of morality: examining laypeople’s associations of moral characterVauclair, C.-M.; Wilson, M.; Fischer, R.ArticleOpen Access
2019Data from the Human Penguin Project, a cross-national dataset testing social thermoregulation principlesHu, C. P.; Yin, J. X.; Lindenberg, S.; Dalğar, I.; Weissgerber, S. C.; Vergara, R. C.; Cairo, A. H.; Čolić, M. V.; Dursun, P.; Frankowska, N.; Hadi, R.; Hall, C. J.; Hong, Y. K.; Joy-Gaba, J.; Lazarević, D.; Lazarević, L. B.; Parzuchowski, M.; Ratner, K. J.; Rothman, D.; Sim, S.; Simão, C.; Song, M. D.; Stojilović, D.; Blomster, J. K.; Brito, R.; Hennecke, M.; Jaume-Guazzini, F.; Schubert, T. W.; Schütz, A.; Seibt, B.; Zickfeld, J. H.; Jzerman, H. I.ArticleOpen Access
2024Designing vocational training policies in an outermost European region: Highlights from a participatory processBettencourt, L.; Simões, F.; Fernandes, B.; Fonseca, J.ArticleOpen Access
2022Development and validation of a measure of quality in playgroups: Playgroups environment rating scaleRusso, V.; Barata, C.; Alexandre, J.; Leitão, C.; Sousa, B.ArticleOpen Access