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http://hdl.handle.net/10071/20846
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Title: Relationship between brand experience, brand image, perceived value and customer engagement: a study of starbucks in China
Other Titles: Relação entre experiência de marca, imagem de marca, valor percebido e envolvimento do cliente: um estudo da starbucks na China
Authors: Li, Sijia
Orientador: Ma, Shaozhuang
Keywords: Brand experience
Brand image
Perceived value
Customer engagement
Starbucks China
Experiência de marca
Imagem de marca
Valor percebido
Envolvimento do cliente
Issue Date: 27-Jul-2020
Citation: LI, Sijia - Relationship between brand experience, brand image, perceived value and customer engagement: a study of starbucks in China [Em linha]. Lisboa: Iscte, 2020. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/20846>.
Abstract: This research takes Starbucks as an example to study the relationship between brand experience, brand image, perceived value and customer engagement. Using a sample of 291 valid questionnaires collected in China, regression analyses were employed to test the hypotheses. The main findings of the study indicate that: (1) brand experience is positively related to perceived value; (2) brand image is positively related to customer engagement; (3) perceived value partially mediates the relationship between brand experience and customer engagement; (4) perceived value partially mediates the relationship between brand experience and customer engagement.
Esta pesquisa toma a Starbucks como exemplo para estudar a relação entre experiência de marca, imagem de marca, valor percebido e envolvimento do cliente. Utilizando uma amostra de 291 questionários válidos recolhidos na China, foram utilizadas análises de regressão para testar as hipóteses. As principais conclusões do estudo indicam que: (1) a experiência da marca está positivamente relacionada com o valor percebido; (2) a imagem da marca está positivamente relacionada com o envolvimento do cliente; (3) o valor percebido medeia parcialmente a relação entre a experiência da marca e o envolvimento do cliente; (4) o valor percebido medeia parcialmente a relação entre a experiência da marca e o envolvimento do cliente.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/20846
Thesis identifier: 202534553
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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