Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/19347
Author(s): Tognoli, Andrea
Advisor: Laureano, Raul Manuel Silva
Date: 2-Dec-2019
Title: Lead generation and communication strategies for Targomo GMBH
Reference: Tognoli, A. (2019). Lead generation and communication strategies for Targomo GMBH [Dissertação de mestrado, Iscte-Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19347
Keywords: Marketing
Personas
High tech
Communication
Sales
Lead generation
Estratégias de comunicação
Venda
Startup
Tecnologia de ponta
Cliente -- Client
Trabalho de projeto
Abstract: More and more importance has been given to the customers’ role in communication strategies in the recent years. Especially in the high tech industry, the increasingly fast pace of innovation has made it vital to understand the customers’ needs and motives. This is crucial in order to base lead generation creation processes and therefore better communicate with the market (Derunova and Semenov, 2013). Buyer personas are archetypes of real buyers which allow marketers to craft strategies to promote services and products. The term has become almost a marketing mantra, but buyer personas also involve the sales department and the concept of lead generation (Adele Ravella, 2015). This paper aims to collect the knowledge required for the subsequent development of buyer personas for each of the solutions of the tech start-up Targomo. Creating personas aims to better embody the behaviours, pain points, goals, and characteristics of real customers or target audiences (Junior and Filgueiras, 2005). The aim of this paper is therefore to collect the information required to subsequently implement the personas in the context of Targomo. Hence, they can later be used as a tool for developing the company’s communication strategy. Moreover, the knowledge acquired can also be applied to the wider context of communication strategy. This is especially beneficial, as the existing academic literature on the topic of buyer personas remains extremely scarce.
Mais e mais importância foi dada ao papel dos clientes nas estratégias de comunicação nos últimos anos. Especialmente na indústria de alta tecnologia, o ritmo cada vez mais rápido da inovação tornou essencial entender as necessidades e os motivos dos clientes. Isto é crucial para basear os processos de criação de geração de leads e, portanto, se comunicar melhor com o mercado (Derunova and Semenov, 2013). As personas dos compradores são arquétipos de compradores reais que permitem aos profissionais de marketing elaborar estratégias para promover serviços e produtos. O termo tornou-se quase um mantra de marketing, mas as personas dos compradores também envolvem o departamento de vendas e o conceito de geração de leads (Adele Ravella, 2015). Este artigo tem como objetivo coletar o conhecimento necessário para o desenvolvimento subsequente de personas de compradores para cada uma das soluções da Targomo, uma startup de tecnologia. A criação de personas visa incorporar melhor os comportamentos, pontos problemáticos, objetivos e características de clientes reais ou públicos-alvo (Junior and Filgueiras, 2005). O objetivo deste artigo é, portanto, recolher informação necessária para implementar posteriormente as personas no contexto da Targomo. Posteriormente, podem ser usadas como uma ferramenta para o desenvolvimento da estratégia de comunicação da empresa. Além disso, o conhecimento adquirido também pode ser aplicado ao contexto mais amplo da estratégia de comunicação. Isso é especialmente benéfico, pois a literatura acadêmica existente sobre o tema das personas dos compradores permanece extremamente escassa.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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