Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/19036
Author(s): Vasconcelos, Catarina Mafalda Barreiro Pestana de
Advisor: Costa, Renato Lopes da
Date: 30-Oct-2019
Title: Fake news vs. healthy diet
Reference: Vasconcelos, C. M. B. P. de (2019). Fake news vs. healthy diet [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19036
Keywords: Advertising
Marketing
International transfer of knowledge and sponsorship
Publicidade
Transferência internacional de conhecimento
Patrocínio
Abstract: Today we live in a globalized world, with no boundaries, and where we can be updated of any information by the minute. This globalization phenomenon has a lot of advantages as well as disadvantages. It is wonderful to know the news by the minute, however the easiness and swift-ness real news spreads, same goes to the false news. Tools, such as search engines like Google, Bing, Yandex, etc. Social Media (i.e. Facebook, Instagram, Twitter) or Blogs, are turning the information sharing easier, but uncontrolled. Online it is very difficult to assess the reliability of news or information. On these lines, at present, a hotly debated and widely spread topic deals with diets and a healthier life. I mean to say, people are adopting new diets and consuming products that someone online declares they are healthier and offer added benefits. Therefore, this study seeks to understand the reliability of these new diet trends, who are these people that shared the information, and the impact of it on the society.
Actualmente vivemos num mundo globalizado. É possível estar constantemente informado sem qualquer tipo de barreiras. Este fenómeno a que chamamos de globalização vem trazer à soci-edade um conjunto de vantagens assim como de desvantagens, o facto de podermos saber o que se passa no mundo ao minuto é um excelente avanço, contudo com toda a facilidade de partilha de informação é difícil apurar a veracidade da mesma. Ferramentas como motores de busca (Google, Bing. Yandex, etc) Redes Sociais (ex. Facebook, Instagram, Twitter), ou Blogues, têm facilitado a partilha de informação, contudo esta mesma partilha não tem qualquer controlo. Como consequência, actualmente é difícil apurar a veracidade da informação disponível online. Seguindo esta linha de pensamento, um tópico actual bastante debatido e partilhado diz respeito a dietas e estilo de vida saudável. As pessoas estão a começar a adoptar novas dietas e produtos que "alguém" online afirma ser mais saudável e ter um conjunto de benefícios para a saúde. Com base nesta tendência, esta dissertação procura compreender a veracidade e autenticidade destas novas dietas, quem são estas pessoas que estão a partilha-las, e o impacto que esta nova tendência pode ter na sociedade.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_catarina_pestana_vasconcelos.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.