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dc.contributor.advisorRamalho, Nelson Campos-
dc.contributor.authorMatheis, Tamara Heiderose-
dc.date.accessioned2019-12-06T10:23:04Z-
dc.date.available2019-12-06T10:23:04Z-
dc.date.issued2019-10-01-
dc.date.submitted2019-05-
dc.identifier.citationMatheis, T. H. (2019). The influence of employer branding on a firm's financial performance [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18967pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/18967-
dc.description.abstractWithin this work, the relationship of employer branding and financial performance is assessed, using the biggest U.S. companies, listed in the S&P 100 index, as data base. The purpose of this research is to provide statistical proof to the theoretical concepts stating the importance of employer branding. First an independent variable representing a company´s employer branding success is constructed by creating a mix score out of two measures of employer branding success: Best employer rankings and social media attention. Next, two dependent variables, both indicating a firm´s financial performance are built. Whereby one measure of financial performance is based on the market risk of the company, evaluated by the Capital Asset Pricing Model and one is based on the industry averages. Two linear regressions are run in order to investigate the variables´ correlation. The findings of both regressions clearly demonstrate a significant positive association between the employer branding success of a company and its financial performance on the market. The explanatory power of the models is relatively weak, which comes with no surprise as financial performance is influenced by a whole universe of factors. However, this paper concludes that even if the portion of variance that can be explained by the models is relatively small, the models still have big implications as small changes in the returns translate into millions and millions worth of capitalization. In the end, the main goal of this work, to present statistical proof that employer branding positively influences the financial performance, is achieved.por
dc.description.abstractEste trabalho estuda a relação entre a marca de empregador e o desempenho financeiro utilizando a base de dados S&P 100 index que lista as maiores empresas nos EUA. O objetivo é o de facultar evidência estatística dos conceitos teóricos que sustentam a importância da marca de empregador. Em primeiro, mediu-se uma variável independente que representa o sucesso da marca de empregador e que consiste num score compósito de duas medidas de sucesso: os rankings de melhor empregador e a atenção dos media sociais. De seguida, foram calculadas duas variáveis dependentes para medir o desempenho financeiro. Uma tem por base o risco de mercado da organização, avaliada pelo CAPM e a outra tem por base as médias sectoriais. Foram realizadas duas regressões lineares para identificar a associação entre as variáveis. Os resultados das regressões mostram uma associação positiva significativa entre a marca de empregador e o desempenho financeiro no mercado. O poder do modelo é relativamente fraco, o que não é surpreendente considerando a panóplia de fatores em jogo. Contudo, este trabalho conclui que apesar da baixa variância explicada o modelo tem implicações substanciais dado que pequenas mudanças nos resultados se traduzem em milhões de valor capitalizado. No final o principal objetivo deste estudo, testar estatisticamente que o marca de empregador tem valor financeiro, foi atingido.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectEmployer brandingpor
dc.subjectFinancial performancepor
dc.subjectCAPM Capital Asset Pricing Modelpor
dc.subjectGestão de empresaspor
dc.subjectSucesso empresarialpor
dc.subjectCapital humano -- Human capitalpor
dc.subjectPlaneamento financeiropor
dc.titleThe influence of employer branding on a firm's financial performancepor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202288722por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacionalpor
dc.subject.jelM5-
dc.subject.jelL1-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
dc.subject.jel1L Industrial organization-
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