Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18955
Author(s): Wu Ziyu
Advisor: Fernandes, Alexandra
Date: 5-Jun-2019
Title: Characteristic of intrafamily succession in Chinese family business from a knowledge and resource-based view
Reference: Wu Ziyu (2019). Characteristic of intrafamily succession in Chinese family business from a knowledge and resource-based view [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18955
Keywords: Family Business
Intrafamily succession
Resource
Acknowledge-based view
Inside-family business training
Empresas familiares
Sucessão intrafamiliar
Visão baseada em recursos e reconhecimento
Treinamento em empresas familiares internas
Gestão de empresas
Negócio
Sucessão
Modelos baseados no conhecimento
China
Abstract: The thesis reviews relevant theories on family business and its succession firstly then summarizes the challenge of Chinese family business on the whole. It adopts the qualitative research method of a single-study, Mr. Zhang’s family business, and interviews on multi-stakeholder. It systematically analyses the characteristic of Chinese succession strategy, successor’s qualification, inside family training from a multi-stakeholders perspective. After the context analysis on interviewing result and summarizes of evolution of Chinese family business, it proposes that Chinese entrepreneurs have particular strategies on succession and foster program based on Chinese culture and social background. Chinese family business has high consciousness and realization requirement for a suitable successor. And over-stress and over-optimistic outcome on inside-family business training and lack of outside training can be a hidden uncertainty of intra-family succession and further prosperity of Chinese family business. Also, it puts forward the research limitations and future direction.
A tese analisa teorias relevantes sobre negócios familiares e sua sucessão em primeiro lugar, em seguida, resume o desafio das empresas familiares chinesas em geral. Adota o método de pesquisa qualitativa de um estudo único, os negócios da família do Sr. Zhang e entrevistas com vários interessados. Analisa sistematicamente a característica da estratégia de sucessão chinesa, a qualificação do sucessor, dentro da formação familiar, a partir de uma perspectiva de múltiplas partes interessadas. Após a análise de contexto sobre o resultado da entrevista e resume a evolução do negócio familiar chinês, propõe que os empresários chineses tenham estratégias especiais de sucessão e fomentem programas baseados na cultura e no contexto social chineses; A empresa familiar chinesa possui alta exigência de consciência e realização para um sucessor adequado; o estresse excessivo e o resultado excessivamente otimista no treinamento de negócios dentro da família e a falta de treinamento externo podem ser uma incerteza oculta da sucessão intrafamiliar e da prosperidade adicional das empresas familiares chinesas. Além disso, apresenta as limitações da pesquisa e a direção futura.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_wu_ziyu.pdf1,31 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.