Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18888
Author(s): Lu Yubin
Advisor: António, Nelson
Date: 16-Jan-2019
Title: Entry mode selection for multinational corporations: the case of entry in China of Johnson&Johnson: mainly focus on Xian-Janssen Pharmaceutical
Reference: ALu Yubin (2018). Entry mode selection for multinational corporations: the case of entry in China of Johnson&Johnson: mainly focus on Xian-Janssen Pharmaceutical [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/1888
Keywords: MNCs
Internationalization
Entry mode
Pharmaceutical enterprises
Gestão de empresas
Internacionalização das empresas
Indústria farmacêutica
Estratégias de desenvolvimento
Empresa multinacional
China
Abstract: In the process of economic globalization, Multinational Corporations (MNCs) are an important force to promote globalization. China, since its reform and opening-up in 1978 and joining in the World Trade Organization in 2001, has been attracting foreign investment. During the last decades, a great number of foreign-funded enterprises had the opportunity to enter the Chinese market. Therefore, particularly important is which mode of entry strategy to choose. The purpose of this dissertation is to identify the characteristics of entry mode strategy by literature review and correlate them with a case study of the company Xian Janssen in order to clarify which entry mode strategy this company used to establish and obtain prominence in the Chinese markets. For this purpose, it is used a qualitative analysis method with primary and secondary data. After the case study, it was concluded that Janssen pharmaceutical entered the Chinese market by means of establishing a joint venture. After that, the advantages and disadvantages of the joint venture were discussed. And the obstacles that Janssen pharmaceutical faced after entering the Chinese market, the importance of market research, and the reasons for Janssen's success in the Chinese market were also introduced. The author's main intention in writing this dissertation is to investigate and analyze the entry mode strategic of foreign-funded enterprises to enter the Chinese market. And hopes to provide some references for foreign-funded enterprises that are preparing to enter the Chinese market, and also provide the reference for Chinese enterprises "go out".
No processo de globalização econômica, as Corporações Multinacionais (EMNs) são uma força importante para promover a globalização. A China, desde a sua reforma e abertura em 1978 e a sua adesão à Organização Mundial do Comércio em 2001, tem atraído investimentos estrangeiros. Durante as últimas décadas, um grande número de empresas financiadas por estrangeiros teve a oportunidade de entrar no mercado chinês. Portanto, é particularmente importante escolher o modo de estratégia de entrada. O objetivo desta dissertação é identificar as características da estratégia de modo de entrada pela revisão de literatura e correlacioná-las com um estudo do caso da empresa Xian Janssen, a fim de esclarecer qual estratégia de entrada esta empresa usou e obteve destaque nos mercados chineses. Portanto, utiliza-se um método de análise qualitativa com dados primários e secundários. Após o estudo de caso, concluiu-se que a farmacêutica Janssen entrou no mercado chinês por meio da criação de uma joint venture. Depois disso, as vantagens e desvantagens da joint venture foram discutidas. E os obstáculos que a farmacêutica Janssen enfrentou após entrar no mercado chinês, a importância da pesquisa de mercado e as razões para o sucesso da Janssen no mercado chinês também foram apresentados. A principal intenção do autor ao escrever esta dissertação é investigar e analisar o modo de entrada estratégico de empresas de capital estrangeiro ao entrarem no mercado chinês. E espera-se fornecer alguma referência e ajuda para as empresas de capital estrangeiro que estão a preparar-se para entrar no mercado chinês, e também se espera fornecer a referência para as empresas chinesas "sair".
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_lu_yubin.pdf524,24 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.