Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18690
Author(s): Kantilal, Radhika Guirishchandra Harjivan
Advisor: Costa, Renato Lopes da
Date: 28-Feb-2019
Title: Plano estratégico: last minute best accommodation
Reference: Kantilal, R. G. H. (2019). Plano estratégico: last minute best accommodation [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18690
Keywords: Marketing turístico
Estratégias de marketing
Turismo
Hotelaria
Comportamento do consumidor
Plano de negócio
Trabalho de projeto
Portugal
Business plan
Tourism
Tourist apartments
Accommodation booking
Strategy
Abstract: O presente trabalho foi desenvolvido e apresentado sob a forma de projeto de negócio. Este projeto visa compreender a conjuntura atual do mercado de trabalho versus o aumento do turismo que se tem vindo a verificar em Portugal. Neste projeto procurou-se analisar o turismo em Portugal e em particular o alojamento disponível em períodos "altos" de férias. Hoje em dia muitos trabalhadores não conseguem reservar um alojamento para férias com antecedência por questões pessoais ou porque na maior partes das vezes o trabalho não permite uma marcação antecipada. Como tal, o projeto visa analisar uma hipótese para assegurar alojamento para férias a este nicho de mercado que por vezes acaba por despender muito dinheiro devido à escassez de produtos e à urgência na aquisição dos mesmos.
The following project was developed for a future business project. This paper work has some potential analyses regarding the work experience day to day of the population in Portugal and the tourism indicators that have been growing faster and faster. The focus in this project was to analyze the tourism in general and in particularly the number of accommodations free in “high” periods of the year like July and August that are the months with good weather in Portugal. Nowadays people, who work for other companies and even entrepreneurs, hardly can plan their holidays in advance due the volume of last minute work that comes up. Therefore, this project is focused in analyze and discover a solution to make sure this target gets an accommodation even when they try to book in the "last minute". The intention is to provide accommodation for holidays to people who need a last minute reservation without having to pay an enormous price due to the lack of offer they may have.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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