Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18662
Author(s): Carrilho, Mariana Martins Domingues Castelo
Advisor: Pereira, Hélia Gonçalves
Date: 11-Dec-2018
Title: We care for more than hair: Salon Emotion as the key for L'Oréal Professionnel to maintain its leadership
Reference: Carrilho, M. M. D. C. (2018). We care for more than hair: Salon Emotion as the key for L'Oréal Professionnel to maintain its leadership [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18662
Keywords: Experience
Transformation
Modernization
Retail industry
Beauty salons
Gestão de empresas
Marketing
Indústria cosmética
Comportamento do consumidor -- Consumer behavior
Inovação estratégica
Estudo de casos
Trabalho de projeto
Portugal
Abstract: The present case study is based on the hairdressers market in Portugal. Our main objective is to study the brand L´Oréal Professionnel, together with the company´s program Salon Emotion, in order to understand how the brand will sustain its leadership and continue its growth, while contributes to the market´s transformation. In an industry that is growing slowly, side by side with a decreasing retail business, how is the professional sector thinking about reinventing itself? New business channels, like gross sellers and e-commerce, are getting stronger. Consumers have new habits, without time to waste; they are digital and look for solutions that can bring something different to their daily life. Here is where differentiation is the key, brands need to reinvent themselves to offer experiences based on personalization of services and products, as a way to attract consumers. Going to the hairdresser must became more than a basic hygiene need; it must be seen as a truly pleasurable moment, for consumers to relax and to take care of themselves. The quantitative and qualitative analysis here developed show that the brand has a huge potential to lead this transformation, once it is the market leader, with a strong history and reputation. Always seeking innovation and technology, to enlarge and enrich its portfolio, collaborating with the best hairdressers in the world to develop skills that empower the profession and being present as the leader of hair fashion trends all over the globe. Using these strengths the brands have the potential to impact both B2B and B2C market, helping their journeys and expectations to match in a transforming way.
O presente case study tem como base o mercado de cabeleireiros em Portugal. O nosso principal objetivo é estudar a marca L´Oréal Professionnel, em conjunto com o programa Salon Emotion da empresa, para perceber como é que a marca vai sustentar a sua liderança e continuar a crescer, ao mesmo tempo que contribui para a transformação do mercado. Numa indústria que apresenta um crescimento lento, paralelamente com um setor de retalho a evoluir negativamente, como é que o setor profissional pensa conseguir reinventar-se? Novos canais de negócios, como os grossistas e o e-commerce, estão cada vez mais fortes. Os consumidores têm novos hábitos, sem tempo a perder; são cada vez mais digitais e procuram soluções que tragam algo diferente para sua vida. Aqui é onde a diferenciação é chave, as marcas precisam de se reinventar para oferecer experiências baseadas na personalização de serviços e produtos, como forma de atrair consumidores. Ir ao cabeleireiro deve ser mais do que uma necessidade básica de, deve ser visto como um momento de verdadeiramente prazer, para os consumidores relaxarem e cuidarem de si. A análise quantitativa e qualitativa aqui desenvolvida mostra que a marca tem um enorme potencial para liderar essa transformação, uma vez que é líder de mercado, com uma forte história e reputação. Sempre atrás da inovação e da tecnologia, para ampliar e enriquecer o seu portfólio, em parceria com os melhores cabeleireiros do mundo para desenvolver técnicas que tornam a profissão mais forte e ainda estando presente como líder de tendências de moda e de cabelo em todo o mundo. Usando esses pontos fortes, a marca tem o potencial de impactar o mercado B2B e B2C, ajudando a que o seu percurso e expectativas a se adequem e interliguem de forma transformadora.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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