Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18597
Author(s): Silva, Margarida do Vale Cardoso Vidal da
Advisor: Lage, Miguel Jorge da Cruz
Date: 16-Nov-2018
Title: Snackwill: lauching a new brand of healthy snacks in the market
Reference: Silva, M. do V. C. V. da (2018). Snackwill: lauching a new brand of healthy snacks in the market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18597
Keywords: Marketing
Brand identity
Brand concept
Startups
Marketing
Identidade de marca
Imagem de marca
Indústria alimentar
Trabalho de projeto
Startup
Abstract: As an in-company project in the scope of an internship at Angry Ventures, the main objective of this project was to support a client on the launch of a brand of healthy snacks delivered to offices through an e-commerce platform. The challenge involved the creation of the brand identity and support on the development of the brand concept. Therefore, different techniques were used inside the action-research methodology together with the client in order to develop the key factors of the brand identity and to outline the business concept in the phase of pre-launch. The development of the brand concept counted with the participation of the start-up acceleration programme AgroUP promoted by the Business Centre Loures Inova at M.A.R.L. – in which different techniques and exercises were applied as part of the programme to support entrepreneurs on validation and definition of business models related to agrifood industry. In the end of the project, the brand was launched in the market through several marketing actions that were implemented as consequence of the conducted research and different techniques applied by the team and the client.
Enquanto projeto de empresa no âmbito de um estágio na Angry Ventures, o principal objetivo deste projeto foi apoiar um cliente no lançamento de uma marca de snacks saudáveis entregues a empresas através de uma plataforma de e-commerce. O desafio envolveu a criação da identidade da marca e suporte no desenvolvimento do conceito da marca. Assim, diferentes técnicas foram utilizadas dentro da metodologia pesquisaação em conjunto com o cliente de forma a desenvolver os fatores chave da identidade da marca e desenhar o conceito da mesma na fase de pré-lançamento. O desenvolvimento do conceito da marca contou com a participação do programa de aceleração de start-ups AgroUP promovido pelo Centro de Negócios Loures INOVA situado no M.A.R.L. – em que diferentes técnicas e exercícios foram aplicados como parte do programa de suporte a empreendedores na validação e definição de modelos de negócio relacionados com a indústria agro-alimentar. No fim do projeto, a marca foi lançada no mercado através de diferentes acções de marketing que foram implementadas como consequência da pesquisa desenvolvida e das diferentes técnicas aplicadas pela equipa e pelo cliente.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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