Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18597
acessibilidade
Title: Snackwill: lauching a new brand of healthy snacks in the market
Authors: Silva, Margarida do Vale Cardoso Vidal da
Orientador: Lage, Miguel Jorge da Cruz
Keywords: Marketing
Brand identity
Brand concept
Startups
Marketing
Identidade de marca
Imagem de marca
Indústria alimentar
Trabalho de projeto
Startup
Issue Date: 16-Nov-2018
Citation: SILVA, Margarida do Vale Cardoso Vidal da - Snackwill: lauching a new brand of healthy snacks in the market [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/18597>.
Abstract: As an in-company project in the scope of an internship at Angry Ventures, the main objective of this project was to support a client on the launch of a brand of healthy snacks delivered to offices through an e-commerce platform. The challenge involved the creation of the brand identity and support on the development of the brand concept. Therefore, different techniques were used inside the action-research methodology together with the client in order to develop the key factors of the brand identity and to outline the business concept in the phase of pre-launch. The development of the brand concept counted with the participation of the start-up acceleration programme AgroUP promoted by the Business Centre Loures Inova at M.A.R.L. – in which different techniques and exercises were applied as part of the programme to support entrepreneurs on validation and definition of business models related to agrifood industry. In the end of the project, the brand was launched in the market through several marketing actions that were implemented as consequence of the conducted research and different techniques applied by the team and the client.
Enquanto projeto de empresa no âmbito de um estágio na Angry Ventures, o principal objetivo deste projeto foi apoiar um cliente no lançamento de uma marca de snacks saudáveis entregues a empresas através de uma plataforma de e-commerce. O desafio envolveu a criação da identidade da marca e suporte no desenvolvimento do conceito da marca. Assim, diferentes técnicas foram utilizadas dentro da metodologia pesquisaação em conjunto com o cliente de forma a desenvolver os fatores chave da identidade da marca e desenhar o conceito da mesma na fase de pré-lançamento. O desenvolvimento do conceito da marca contou com a participação do programa de aceleração de start-ups AgroUP promovido pelo Centro de Negócios Loures INOVA situado no M.A.R.L. – em que diferentes técnicas e exercícios foram aplicados como parte do programa de suporte a empreendedores na validação e definição de modelos de negócio relacionados com a indústria agro-alimentar. No fim do projeto, a marca foi lançada no mercado através de diferentes acções de marketing que foram implementadas como consequência da pesquisa desenvolvida e das diferentes técnicas aplicadas pela equipa e pelo cliente.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18597
Thesis identifier: 202104230
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master_Margarida_Vidal_Silva.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.