Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18405
Author(s): Isidoro, Ana João Pedrosa
Advisor: Martins, Luís Carlos da Silva
Date: 14-Dec-2018
Title: From bricks to clicks: Go Natural's supermarket online store
Reference: Isidoro, A. J. P. (2018). From bricks to clicks: Go Natural's supermarket online store [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18405
Keywords: e-commerce
Digital marketing
Food retail
Bio
Marketing digital
Comércio eletrónico
Bem-estar
Trabalho de projeto
Abstract: The purpose of the creation of Go Natural’s supermarket online store and subsequent marketing plan is to introduce and launch a new option for consumers who want to have healthy, bio and allergy-friendly foods at the distance of one click. The website will offer a wide selection of goods with fair prices, as it happens already in the physical stores across Lisbon and Porto. To better understand how this new service could offer a solution to the modern society and how it could bring some benefits to the brand itself and Sonae as the owner, extensive analysis were developed in order to identify and understand how the most diverse factors could, eventually, affect our website. Likewise, in this project we acknowledged the potential market and made a strategic study that will allow us to better evaluate what resources will be needed for the implementation of this new service. Accordingly, a marketing plan was delineated and the respective marketing mix components were considered in order to build a website that answers successfully to modern consumers’ demand.
O objectivo para a criação da loja online para o supermercado Go Natural e subsquente plano de marketing é introduzir e lançar uma nova opção no mercado para os consumidores que querem ter acesso a comida saudável, biológica e específica para alergias alimentares à distância de apenas um click. A página oferecerá uma vasta selecção deste tipo de produtos com preços acessíveis, tal como já acontece nas lojas físicas da marca espalhadas por Lisboa e Porto. Para melhor percepcionar e entender de que maneira este novo serviço pode oferecer uma solução para a sociedade actual e como pode beneficiar não só a insígnia em si mas também a Sonae como empresa detentora, várias análises extensivas foram desenvolvidas de forma a identificar e compreender de que maneira diversos factores poderiam, eventualmente, afectar o lançamento do website. Assim, neste projecto reconhecemos o mercado potencial e desenvolvemos um estudo estratégico de modo a avaliar que recursos serão necessários para a implementação deste novo serviço. Desta forma, um plano de marketing foi delineado e os respectivos componentes do marketing mix foram considerados de maneira a construir um site que responda eficientemente à crescente procura dos consumidores.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ana_pedrosa_isidoro.pdf
  Restricted Access
2,62 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.