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dc.contributor.advisorRita, Paulo Miguel Rasquinho Ferreira-
dc.contributor.advisorRamos, Ricardo Filipe Carreira-
dc.contributor.authorMealha, Marta Casaca-
dc.date.accessioned2019-07-04T09:11:19Z-
dc.date.available2019-07-04T09:11:19Z-
dc.date.issued2018-11-28-
dc.date.submitted2018-10-
dc.identifier.citationMealha, M. C. (2018). Understanding the receptivity of users towards a marketing campaign on Tinder [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18356pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/18356-
dc.description.abstractIn a world driven by Social Media, marketers have shifted their focus to digital marketing. Consequently, the exhaustive amount of advertising on the most successful Social Media networks has been caused fatigue to its users, and therefore, the need to create unique advertising has been a major key success factor when it comes to marketing planning. In this study, the Social Media app Tinder, holding around 300 million of users worldwide, was tested as a possible marketing tool for digital advertising – to avoid the mass advertising present on the most popular social networks. This study aims to analyze Tinder users’ responsiveness towards a marketing campaign promoting a Portuguese clothing website. A total of 411 users’ reactions were obtained and put under text mining analysis to calculate each reaction on a sentiment scale. The results showed a large acceptability towards the clothing website marketing campaign on the app, an encouragement to marketers to think ahead of the most obvious Social Media platforms when it comes to marketing strategies.por
dc.description.abstractNum mundo impulsionado pelas redes sociais, os marketers alteraram o seu foco para o marketing digital. Consequentemente, a quantidade exaustiva de publicidade nas redes sociais mais bem-sucedidas começa a causar fatiga aos seus usuários, portanto a necessidade de criar anúncios únicos tem sido um fator importante de sucesso quando se trata de planeamento de marketing. Neste estudo, a rede social Tinder, que detém cerca de 300 milhões de usuários globalmente, foi testada como uma possível ferramenta de marketing para publicidade digital – de modo evitar a publicidade em massa presente nas redes sociais mais populares. Este estudo pretende analisar a recetividade dos utilizadores do Tinder perante uma campanha de marketing a promover uma loja de roupa online em Portugal. Um total de 411 reações foram obtidas e colocadas sob análise de mineração de texto para calcular cada reação numa escala de sentimentos. Os resultados apresentam uma grande aceitação em relação à campanha de marketing na aplicação, um incentivo para os marketers refletirem além das redes sociais mais óbvias quando se trata de estratégias de marketing.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectSocial media marketingpor
dc.subjectUser feedbackpor
dc.subjectTinderpor
dc.subjectMarketing digitalpor
dc.subjectRede socialpor
dc.subjectPublicidadepor
dc.subjectEstratégias de marketingpor
dc.subjectText miningpor
dc.subjectSatisfação do consumidorpor
dc.titleUnderstanding the receptivity of users towards a marketing campaign on Tinderpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202127931por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.subject.jelM300-
dc.subject.jelM310-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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