Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18283
Author(s): Duarte, Margarida Isabel Conceição
Advisor: Ferreira, Rui
Date: 18-Dec-2018
Title: Raize: how an innovative business model led to a successful IPO
Reference: DUARTE, Margarida Isabel Conceição - Raize: how an innovative business model led to a successful IPO [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/18283>.
Keywords: Fintech
IPO
Digital Innovation
Business Model
Inovação tecnológica
Tecnologia digital
Startup
Modelos de negócio
Estudo de casos
Abstract: For the past decade we have been watching a digital revolution taking place in our businesses. It seems everything is digital now, any activity that was previously costly or time consuming, is now efficient, on our pockets and usually for free. The Portuguese entrepreneurial tissue is catching up to the trend and many new start-ups are surging, being that there is a big emphasis on financial start-ups, commonly known as FinTech's. I line with this, Raize's growth is a phenomenon that you can’t help but observe. It is a one of a kind growth in the Portuguese economy that sparked the attention of every financial consumer. From a mere idea in 2012 to a growing start-up in 2013 culminating with the launch of an IPO and what is the element that will shake up the capital market in Portugal. In this case, we will dissect the company's business model and modus operandis to understand what is the differentiation that makes this company be chosen over a traditional and established traditional provider.
Na última década temos assistido a uma revolução digital que tem tomado conta das nossas empresas. Tudo aparenta ser digital agora, qualquer atividade que anteriormente seria dispendiosa ou consumidora de tempo, é agora eficiente, ao alcance do nosso bolso e normalmente sem custos associados. O tecido empresarial português está a acompanhar estas tendências e muitas "start-ups" estão agora a surgir, havendo um grande ênfase em start-ups financeiras, conhecidas por Fintechs. Em linha com este panorama, o crescimento da Raize é um fenómeno que não podemos deixar de observar. Representa um crescimento sem precedentena economia portuguesa que atraiu a atenção de todos os consumidores financeiros. De uma mera ideia em 2012 a uma "start-up" em crescimento e 2013 culminando no lançamento da IPO que se apresenta como o elemento para despertar o mercado de capitais nacional. Neste "case study", iremos dissecar o modelo de negócios e o "modus operandis" da empresa para compreender qual a diferenciação que a leva a ser escolhida ao invés de um provedor de serviços tradicional e já estabelecido no mercado.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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